Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alltså... ingen kan vara sååå dum


brorsan

Rekommendera Poster

Fy för helvete! Sååå urroligt att jag höll på att göra på mig! :))))))

 

Läs bara svaren

jag höll på att ramla av stolen!!!!!!!!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

HAHAHAHA!!!!

 

Asg verkligen... svaren är fan det roligaste!

 

_

///// Chriller

___________________________

Your Shadow In The Darkness

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något bättre sätt att starta en grå tisdagsmorgon så säg! :)x72

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Finns det något bättre sätt att starta en grå tisdagsmorgon så säg

 

Jo, det finns det... Men det är helt klart en skön start på morgonen.

 

Gillar detta svar :

 

Dude U dumped water in ur case!!!! NOOOOBODY uses water anymore LOL omg using water is sooo old school. What you need to use is gasoline! Ill tell you why we use gasoline.

 

1. Have you ever dumped gasoline on urself and felt how it made you skin real cold (due to evaporation). Well we take this concept and apply it to our pcs.

 

2. dosn't tend to pop the breaker in the PSU as offten (still might every 2~4 years).

 

3. It increases the case gas volume, allowing HDs to cylce at triliniar speeds!

 

Just seal up your case fill it with gasoline (89 OCT rateing), step way back and power her up (steping back is suggested due to intial fumes being toxic, but thats only for the first 5 min. of operation!)

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vad är det för kul med

Not Found

The requested URL /<NOFRAMES><BODY BGCOLOR= was not found on this server.

 

Apache/1.3.20 Server at www.avforums.com Port 80

?

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Hmmm, vad är det för kul med

 

Konstigt, för jag har inga problem att komma i på den sida.

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, jag stängde av ZoneAlarm så fungerade länken.

 

Eller så är det 'RDRam isn't waterproof'

 

/TN - Ska läsa ZoneAlarm-manual idag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att köra en dator nedsänkt i ett akvarie. Funkar alldeles utmärkt....

 

Men det krävs att du har 100% rent vatten, dvs H2O, utan mineraler, salt, klor, järn och annan "skit". Så leder inte vattnet någon ström (eller i alla fall extremt dåligt).

 

Det fungerar i ca en halv dag, sen är vattnet förorenat och börjar leda ström bättre och då är det mer eller mindre kört....

 

Men kan man fixa en anordning som renar vattnet och sen en liten pump, så är grejen fixad. Snacka om vattenkylning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh - borde vara en bluff...

You must be really honest now! Did u really believe that I drowned my PC?

http://www.avforums.com/frame.html?http://www.avforums.com/forums/showthread.php?s=e9de67d92911858827b1fab6960a11d2&threadid=57008

 

Men ärligt - om man skapar helt vattentät datorlåda och ser till att man kan fylla med vätska över de delar som behöver kylning. Kan man då inte fylla datorn med någon vätska som har samma ledningskapacitet som luft, en vätska om inte löser upp komponterna i datorn samt leder bort värmen tillräckligt snabbt. Vätskan får sjävklart inte tränga in i de rörliga datorn, dessa får man kyla på annat sätt. Sätt lite fart på vätskan så att den cirkulerar lagom snabbt och låt chassit kyla av den.

 

 

mmh - låter inte troligt att det skulle fungera, och om det var möjligt en aning dyrt/kompplicerat att få att fungera. För att inte tala om problemt med nedsmutsning/jonisering av vätskan...

 

Nä - jag tror inte på det jag skrivit ovan, men någon annan får gärna utreda och testa det hela.. :-)

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ärligt - om man skapar helt vattentät datorlåda och ser till att man kan fylla med vätska över de delar som behöver kylning. Kan man då inte fylla datorn med någon vätska som har samma ledningskapacitet som luft, en vätska om inte löser upp komponterna i datorn samt leder bort värmen tillräckligt snabbt. Vätskan får sjävklart inte tränga in i de rörliga datorn, dessa får man kyla på annat sätt. Sätt lite fart på vätskan så att den cirkulerar lagom snabbt och låt chassit kyla av den.

 

 

En polare testade att kyla en dator mha transformatorolja, som tydligen skulle uppfylla kriterierna.

 

Det fungerade inte så bra.

 

 

---

If I learn from my mistakes, pretty soon I’ll know everything.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

HEHEHEHEHE

=)-->|-< Hehe det var rejält rolig läsning.

 

=)

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...