Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logga in automatiskt i Win XP.


Haren

Rekommendera Poster

Jag tänkte köra en webbserver på en dator som har windows XP med IIS. Servern ska stå i en garderob (bokstavligen) och kan inte ha någon monitor och tang. bord kopplade för det finns inte plats.

 

Frågan är, om man märker att servern går ner, kan man på något vis göra så att man kan trycka på resetknappen och lita på att allt går igång smidigt och automatiskt?

 

Jag tänkte även köra VNC mellan datorerna så att jag kan styra servern från min vanliga dator på det sättet.

 

 

-------------------------------

/HAREN

”And never start a sentence with a conjunction”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, se till att alla program som du vill ska snurra igång automatiskt är installerade som en nt-tjänst (nt service), så startar dom utan att du behöver logga in...

 

Dock tycker jag verkligen inte att du ska köra VNC eftersom XPs inbyggda terminalserver (remote desktop) fungerar alldeles utmärkt och är i min mening enormt mycket snabbare.

 

Se bara till att datorn startar utan tangentbord, du behöver nog slå av funktionen (i BIOS Setup) som stoppar uppstarten vid fel på tangentbord för att det ska fungera.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 23:45:25 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, Wey! =) Mycket uppmuntrande!

 

Jag visste inte om att XP har en inbyggd sak som liknar VNC, det låter alldeles utmärkt!

 

Nu ska du få poäng av mig.

 

-------------------------------

/HAREN

”And never start a sentence with a conjunction”

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...