Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filhämtningsfel med snabbtangenter


Lina1976

Rekommendera Poster

På min bärbara dator, är en av funktionerna att det finns snabbtangenter.Om jag t ex lägger in att Internet ska startas

automatiskt så jag trycker på en av dessa snabbtangenter så kommer det upp en ruta som heter Filhämtning, och i den

står följande: "En del filer kan skada din dator. Öppna eller spara inte den här filen om filinformationen redan ser

misstänkt ut, eller om du inte litar helt på deras källa." Sedan kan jag trycka OK, Avbryt. Om jag trycker Ok startar

internet. Det finns en Spara-knapp ochså , men den är gråmarkerad. Under dessa knappar finns en ruta som är ibokad,

men gråmarkerad och där det står "Varna alltid vid filer av denna typen". Som filnamn står:"..._LOKALA~1_Temp_Button.Ink.

Detta händer även då jag ska starta Word eller Powerpoint med en snabbknapp.Vad gör jag för att inte få upp denna ruta? Jag använder Windows XP Home som operativsystem.

 

/Lina1976

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara inställningarna på knapparna som är fel. Har du inget program (mitt ligger i kontrollpanelen och heter Easy Access-knappar) där du kan ändra vad som ska hända när du trycker på respektive knapp? Mitt program passar bara Compaqdatorer. Har du en Compaq så finns drivrutiner och program att ladda ner här: http://h18007.www1.hp.com/support/files/index.html

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fil eller program som du hänvisar knappen till? Knappen ska hänvisas till Internet Explorer om du vill ut på Internet. Internet Explorer hittar du på Startmenyn.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...