Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle tv kort


Yorick

Rekommendera Poster

Jag köpte ett Pinnacle PCTV rave kort.

Det fungerar, men inte tillfreds.

 

Först, så blir mitt system ganska ostabilt om jag har igång tv-programmet och försöker göra något annat samtidigt. Det räckte att jag bara skulle kolla tv-programmets hjälp samtidigt för att mitt system skulle hänga sig. DVS...jag får en felkod och minnet dumpas.

 

Sen har jag även ett irq-problem. Jag har bla grafikkort, usb-nav, ljudkort och tv kortet på irq 9. I början fungerade både tv-ljudet och mitt vanliga ljud.

Jag läste någonstans att man kunde ändra en sak i enhetshanteraren, från att ha en ACPI-dator till standard PC. Sagt och gjort, men då funkade inte tv-ljudet medan det vanliga ljudet fungerade.

 

Och byta irq går inte, för att den rutan är grå, och går inte att använda.

 

Någon som har lust att försöka hjälpa mig?

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 13:13:14 av Yorick]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara lite struligt att få det att funka speciellt med drivrutinerna som följer med, om du kör xp måste du nog ladda ner från deras hemsida. http://www.pinnaclesys.com

Problem med ljudet hade jag också men fixade det i pctv programvaran till kortet. Det ända som jag kan klaga på nuförtiden med detta kort, är det som du berättar om dvs, ravekortet suger rejält med systemresurser men är rätt hyggligt för det priset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med win2000 pro.

Det enda fördelaktiga med kortet är priset. (399 :-)

 

Jag ska kolla deras hemsida...återkommer om jag inte får rätsida på det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...