Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zalman ZM80 VGA Kylning!


.Morpheus

Rekommendera Poster

Har installerat en passiv kylfläns Zalman ZM80. Verkar fungera som den skall. Min fråga är om ni som har denna lr liknande kör chassifläkt för xtra kylning mot flänsen? Vinner jag xtra prestanda vid t.ex OC??

 

.Morpheus II

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet sitter vanligtvis ganska långt ner i lådan och löper mindre risk för överhettning. Flänsen är i sin tur ganska stor vilket gör att värmen lätt kan ta sig vidare.

Har du bara bra chassifläktar tror jag inte det ska vara några problem alls.

 

Jämförelsevis kan jag säga att min hårddisk monterad i höjd med gfx-kortet har en temp på runt 35°C, flyttar jag upp den till översta 5"-platsen utan kylning når den snabbt 50°C. Så... så länge du har t.ex. en insugsfläkt i fronten ska du nog inte behöva någon mer fläkt mot just den kylaren. Och det ända du kan förlora vid OC är stabiliteten när värmen blir för hög.

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 12:46:01 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo'rå, 2 tysta Papst i fronten. Detta borde alltså vara helt ok? För övrigt sitter HD'n lågt även den (framför ena insugsfläkten för att kylas bra).

 

Men vad tyst det blev! :) Nu känns det inte som man sitter på Arlanda varje gång man startar burken ;-)

 

Tack Noisekiller!

 

.Morpheus II

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monterade en ZM80 på en R9700 för ett tag sen och kört en hel del Unreal utan upplevt några problem, detta utan någon chassifläkt. Jag antar tiden får utvisa om detta var smart eller urbota korkat.

 

/VMS7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...