Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bostreams DNS


gondor lias

Rekommendera Poster

Har någon mer än jag upplevt att de senaste dagarna kan inte vissa webbsiter nås med bostreams ADSL? Siter som inte går att nå är tex www.cnn.com eforum.idg.se ibland www.hotmail.com

 

Andra siter som tex www.google.com www.aftonbladet.se funkar utmärkt...

 

Sitter och filar på en felrapport och undrar som sagt om det är någon mer som blivit drabbad i stockholmsområdet de senaste dagarna..

 

G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr måste jag meddela att jag inte haft något som helst problem med mitt Bostream DNS, kanske för att det är 200m till telestationen på Kungsholmen.

 

_Bara_ någon timmes totalt avbrott för någon månad sedan vilket också stod i deras driftinfo.

 

Däremot är det väldiga problem med DNS från mitt jobb, speciellt eforum.idg.se, men det är ju inte Bostream ifs.

 

Detta inlägg skrevs inte för att dina argument skulle blekna utan bara lite info hur det fungerar i en liten del av Stockholm.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joda jag har märkt det. Speciellt mot min egna sida. Den söker efeter 212.181.nånting. Sen kommer det igång igen.

 

Är lite irriterande.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra märkligt är det iallafall, jag upplever att problemet startade någon gång under förra veckan, typ tis-ons..

Sen dess har det varit problem att nå vissa siter. Det hjälper inte om man refreshar och laddar sidan på olika tider, det verkar vara helkört på vissa adresser. Ungeför som DNS:en tappat vissa domäner..

 

Det värsta är ju hur man ska förklara detta för bostream, jag menar det första de kommer säga är ju att "du har väl skrivit rätt url" och såna frågor, så det käns rätt lönlöst.. :-(

 

Får väl forska vidare på egen hand och se om jag kan identifiera nåt vettigt som man kan berätta för dem..

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju pröva att byta DNS till nån annan i sverige. På bostreams hemsida/faq finns ipnummer dit. Är inte hemma så jag kan testa själv.

 

3l33t

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...