Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela ut DeskJet720c från Win2k tillWin98


anzi

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har försökt dela ut en DeskJet720c från en Win2k till Win98 men det vill inte.

Kan inte installera extra drivrutiner för win98 på win2k maskinen, kan ej heller installera den på win98 för att sedan ändra port till nätverkssökvägen. Då klagar den bara på att datorn inte kan kommunicera med skrivaren.

Om någon fattar vad jag menar och kanske har lite tips så vore det bra.

/Anzi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon fattar vad jag menar och kanske har lite tips så vore det bra.
Jag fattar inte vad du menar men jag tänkte försöka hjälpa till ändå. :)

 

Kan inte installera extra drivrutiner för win98 på win2k maskinen
Det behöver du väl ändå inte göra?

kan ej heller installera den på win98 för att sedan ändra port till nätverkssökvägen.
Varför väljer du inte nätverksskrivare direkt?

Har du kikat att skrivaren är utdelad i nätverket ordentligt?? Är det sen inte bara att lägga till skrivaren på \\datornamn\skrivarnamn ??

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Om det inte fungerar det Noisekiller skriver så kan du alltid prova att koppla skrivaren till Windows 98 maskinen och dela ut den där för att se vad som händer. Jag förutsätter att du har kontakt mellan det båda maskinerna.

 

// Magnus

 

P.s Du verkar het idag Noisekiller.. Hälften av de de senaste 10 inläggen var från dig :)

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 08:34:40 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det behöver du väl ändå inte göra?

 

- Behöver,nej men det skall man kunna göra

 

 

Varför väljer du inte nätverksskrivare direkt?

Har du kikat att skrivaren är utdelad i nätverket ordentligt?? Är det sen inte bara att lägga till skrivaren på \\datornamn\skrivarnamn

 

- Fungerar ej, det är därför jag har försökt installera den lokalt för att sedan ändra port till \\datornamn\skrivarnamn

 

Hittar skrivaren över nätverket men när den skall installeras vill den ha drivrutiner. De enda drivrutiner jag har kunnat testa med är till win95 eftersom de drivrutiner man laddar ner från HP till win98 är installationsprogram och inte "lösa" drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.s Du verkar het idag Noisekiller.. Hälften av de de senaste 10 inläggen var från dig
Mmm, blir ju så. Kycklingsalladen (från pizzerian) i fredags har hindrat mig ifrån att dricka kaffe på hela helgen så... Det var nog första koppen idag som gjorde det. ;)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 08:36:46 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
de drivrutiner man laddar ner från HP till win98 är installationsprogram och inte "lösa" drivrutiner.

 

Och?? Visst, håller med om att det är bättre och trevligare med "lösa" drivrutiner men finns det bara ett installationsprogram så är det väl bara att köra med det?? Kan tänka mig att det är rätt så safe att köra med det då det kommer från HP

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är att se till att skrivaren är delad i Win2000, och sedan hämta drivrutinen från hp: http://h20015.www2.hp.com/en/softwareDownloadIndex.jhtml?reg=&cc=&softitem=dj720sw&prodId=dj720c&lc=en&sw_lang=sv

till sist installerar du skrivaren i win98 som "nätverksskrivare". Så har jag gjort med en anna hp-skrivare. (med skrivaren på en windows xp pc)

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...