Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GeForce-inflation..


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Nu säljs Asus V7700TIVX (Geforce2GTS men med snabbare minne) på siba för 199:-

 

Iofs. ett gammalt kort, men jag kommer i håg tiden de kostade 3000:- (och mer).

Bra tillfälle för alla som har TNT och liknande på 3-4 år gamla datorer att uppgradera billigt!

 

 

 

MVH

pedagogen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

199 spänn? Que! Giganten säljer fortfarande sina GF2MX-kort för runt tusenlappen :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Rättelse: Inte SIBA, utan dotterföretaget Computer City. ASUS V7700TI 159:- +moms. (=199 kr)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det som förr hette Tandy's Computer City tills SIBA köpte bolaget och strök Tandy's från namnet. Vet inte om det finns i Stockholm, men minst 2 affärer finns i Göteborg.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Möjligt, men inte til det priset iaf. Jag tror att det rör sig om en lagerrensning, eftersom GF2 är gammalt idag. (men fortfarande hyfsat)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer Olsson

Kortet är utgånget idag, dvs ASUS tillverkar inte det längre, men man sålde det så sent som i våras i prisklassen 1300-1500 kr. Idag kostar kort i denna klass ungefär 600 kr i vanliga fall.

 

Fast det finns väl bara runt ett tiotal kort att köpa i en enda av butikerna så vad spelar det för roll..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Visst är kortet gammalt idag. Men jag har aldrig sett några GeForce-kort för under 200 tidigare....

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, om till och med CC lagerensar GF2 kort för 199:- så är det kanske hög tid att skaffa ett nytt kort till burken.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får åka till CC imorgon då och kolla ifall de har ett GF2 PCI-kort, jag behöver ett bättre kort än mitt TNT2 (som jag använder till min extraskärm).

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...