Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlägg Editor...


Eminos

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nu lekt lite med idéer och programmerat fram o tillbaka, och nu tänkte jag visa er vad jag kommit till...det är inte mycket, många vitala funktioner funkar inte, och det finns massor med grejer som måste fixas...jag passar på o frågar hur jag ska fixa vissa grejer...:

 

1. När jag trycker "CTRL+R" tex för att texten ska bli röd, så får jag ett irriterande ljud som måste bort...hur?

 

2. Huvudfrågan återstår, hur jag ska få min fina formaterade text till eforum kod...det bästa måste väl vara att på något vis kolla färgen (det räcker med färgen faktist) på varje tecken från början till slut för att sedan göra om det till eForum kod i en annan RTFtextruta...om han hittar något rött tecken så skriver han ut (RÖD) framför tecknet, sedan kollar han nästa tecken, om det är samma färg fortsätt, Else skriv (/RÖD)...så måste det vara, fast hur jag fixar detta vet jag inte...nån måste hjälpa mej...orkar inte gå till biblan för att låna en bok, som dessutom är stängd över hälgen...;)

 

3. En annan liten fråga, hur får jag markören i textrutan EFTER det markerade stycket efter att jag klickat på en knapp (och ändrat färg på texten tex)...?

 

4. En ascii tabell vore kul o ha...;)

 

5. När jag trycker "CTRL+i" för att få texten kursiv så kommer Inställningar menyn fram...hur tar jag bort detta?

 

http://home.tiscali.se/eminos2/editor/eforum.zip

 

Tacksam för all hjälp...rätt ord kan göra så jag kommer på hur man gör...;)

 

/Eminos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan B Karlsson

1. Sätt keycode=0 eller keyascii=0 beroende på vilket event du hanterar.

 

2. Jag skulle ha använt mig av en DHTML-applikation för att editera html.

http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/browser/webediting/onepageeditor.htm

 

Då får man allt i HTML redan från början.

 

Du kan köra den i en IE-instans i ditt program så att det inte syns att du kör en dhtml-app.

 

hehehe.. Nu får du göra om allt. ;-)

 

 

mvh /

Stefan Karlsson

ITmaskinen.se

 

[inlägget ändrat 2002-12-01 19:49:31 av Stefan B Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...ok...DHTML...jag fattar inte hur det skulle kunna hjälpa mej få det vad jag vill ha?...testar mej fram lite...

 

Det är ju inte HTML jag vill ha...utan eForum Kod...;)

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2002-12-01 20:06:24 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan B Karlsson

Jaha, oki, tänkte inte på att det måste formateras med specialtaggar här på forumet.

 

;-)

 

 

mvh /

Stefan Karlsson

ITmaskinen.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att starta alls.

 

"Failed to load control 'RichTextBox' from richtx32.ocx. Your version of richtx32.ocx may be outdated.

 

 

\\Anp

 

- Varför göra det idag, det du skulle gjort igår?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...