Just nu i M3-nätverket
Jump to content

speltips till mig?

christian

Recommended Posts

Hej! Har just kopplat ett nätverk hemma, och nu vill jag ju självklart nyttja multiplayer. Den sämsta datorn är pentium 200 mx med 128ram, och 16mb grafikkort, så det begränsar något vad det gäller dagens spel.

Undrar därför om ni har några bra tips på bra lite äldre spel som lämpar sig för multiplay?

Har testat AgeOfEmpire II och Starwars Galactic battleground, som ju är hur kul som helst, men vad finns det mer..?

En som aldrig dör, fast jag vet inte hur den går på en 200 men min gamla P300 funkade bra: Starcraft och sen finns ju Command & Conquer ingen höjdargrafik, men that´s life ;)

*doh* Weyland före, men Starcraft tål och upprepas. undrar om nån ny version är planerad, det är ju några år sen?

---------------------------------------------------------------------------------

Gigabyte 7VAXP Athlon XP 2400+, 512PC2700 DDR, 256PC2100 DDR, Inno3D GF4Ti4600. WinXP Pro.

[inlägget ändrat 2002-11-30 22:56:50 av Pentti H]

Ny å ny... rykten om starcraft2 går juh hela tiden - men alla vi fans satt mest å hoppades på wc3 - som visade sig vara totalt värdelöst som strategispel tyvärr :/

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, med stöd av många spelare, starcraft är det mest hållbara och välbalanserade RTS hittills (ja jag vet att någon här inte tyckte det, men så tycker jag! ;)

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Kan bara hålla med. WC3 var ingen höjdare, visst ska man utveckla spel så att man inte upprepar sig, men ibland funkar det, och ibland inte. Och ibland är konceptet bra som det är redan. Undrar om det funnits nåt spel som hållt i mer än två versioner? (sportspel undantagna) Jag kan inte komma på nån iaf.

Hoppas bara, om det kommer nån tvåa på Starcraft, att dom inte gör om alltför mycket. Lite snyggare grafik och nån eller några raser till räcker för mig.

Christian Lidström
Undrar om det funnits nåt spel som hållt i mer än två versioner?

hm.. jo det fins faktiskt rätt många.. ta FF t.ex. är snart uppe i 11. Liakdant med både Mario o Megaman. Om det nu var MP-spel du syftade på så finns ju Quake, listan kan faktiskt göras lång.

_

///// Chriller

Ok, quake II går väl att köra max. Mer tips på bra äldre nätverksspel då? Har testat Forsaken, det var bra. Spelar mig ingen roll om det är shooter eller strategi, huvudsaken att det är kul och att det funkar på en pentim1 pro MX. Tack för tips på starcraft, ska försöka få tag i spelet.

Vad är FF föresten?

Christian Lidström

jo det kan man säga.. lr rättare sagt, AoE -serien gick bara till nr två i ordningen. Sen kom uppföljaren med namnet Age of Mythology, ett riktigt kasst spel om jag får säga det själv, köp EJ! Däremot AoE2 är klart köpvärt o rekomendreas varmt, troligtvis det bästa strategi spelet någonsin!

_

///// Chriller

Your Shadow In The Darkness

Tack för tips, mer tips tack!

Har ni ingen bra shooter som har några år på nacken som jag månne missat?

Förresten har jag testat demot av AgeOfMythology, och tycker det verkar lika bra som AOEII.. Tycker heller det inte är någon större skillnad spelmässigt, bara bättre grafik.

Christian Lidström

hmm... då har du nog inte spelat mkt aoe2.. hehe..

men shooters.. ja.. cs är ju den ultimata. tribes 2 kanske, det är ju rätt kul. red faction, fast det suger enligt mig.

ett annat tips kan vara Everquest, som är ett rollspel i första-persons stil, har ej spelat själv, mne mina kompisar gör, och jag har även läst mkt om det, verkar vara bra. fast det kostar ju iofs 120:- per månad att spela ;)

_

///// Chriller

Tack för tips igen, mer tips från er andra tack! Funkar tribesII och CS med PentiumI 16mb mb grafikkort coh 128ram då?

PS. Visst har jag spelat AOEII+SWGB oräknerliga timmmar, däremot har jag som sagt bara lirat demot av nya AOM, tycker det verkar bra. Varför tycker du inte så?

Hälsar jag

Christian Lidström

CS borde väl funka iaf, skulle jag tro... annars kan du ju bara fråga innan du köper om du kan lämna tillbaka om det inte skulla fungera..

Tribes 2 är det nog värre med, men kanske....

Jag tycker inte AoM har samma spelkänsla, det är inte lika hög action, som i AoE2. Den strategiska delen är väl däremot lika bra. Och grafiken faller mig inte riktigt i smaken heller, visserligen är det väl hyffsat snyggt, men jag tyckte den var bättre i AoE2 med mindre och animerade figurer o byggnader, det var inte lika kantigt som det blev nu när dom la in 3d modeller uppbyggda av så kallade polygoner.Och i föröket att skapa verklighets trogen grafik blev den bara tråkig o dyster...

_

///// Chriller

Ok, vi kör på att AOEII fortfarande sparkar stjärt.

Är det någon som kommer ihåg vad western-kowbojspelet som kom ut för några år sen hette, typ 1996 eller nåt. Det var kul och gick att spela över nätverk. Till den fanns en baneditor som gick att begripa utan att vara cproffs.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...