Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kazaa fungerar inte


laetitia

Rekommendera Poster

Sen jag bytte till den senaste versionen av Kazaa fungerar det inte längre. När jag klickar på ikonen får jag upp "sidan kan inte visas".

 

Jag kan spela musik och filmer, men inte söka eller ladda ner.

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det är brandväggen som stoppar det. Norton brukar vilja göra det och även ZoneAlarm kan vilja det.

 

Stänga ner det, starta Kazaa och sedan starta virusprogrammet brukar funka. Kan vara jobbigt om man får virus emmellan.

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 21:58:45 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Det var som du sa. Vet du vad den exakta adressen är? Jag provade att lägga till www.kazaa.com i norton som "tillåt", men det funkade inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad ni än gör så använd inte programmet.

 

Dom plockar upp alla's IP adresser genom det och bötfäller riktigt maffigt. (är en här som fick böter på 8000:-).. säger bara. lägg ner programmet. //pz@dwp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta mer... Hur vet du vad du påstår..?

Dom plockar upp alla's IP adresser

Vilka är "dom"?

 

och bötfäller riktigt maffigt

För att man använder KaZaA? Knappast... Får någon böter så är det för att denne spridit material som är skyddat av sådana upphovsrättsliga lagar att det blir straffbart att sprida materialet men knappast för att denne startat ett program på sin dator.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de laddar hem något upphovsskyddat från din dator kan de bötfälla dig. Men ha programmet igång och ladda hem lagliga saker är inget som helst problem. Antipiratbyrån vet jag har fått rätten att bedriva denna 'verksamhet'. Detta har diskuterats här förr om jag inte minns fel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men de har fått rätt av företagen bakom det upphovsrättsskyddade materialet att ladda ner det och anmäla det som olagligt. De kan även uppmana din ISP att stänga ner din uppkoppling

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till allt det du skriver men jag vänder mig emot de felaktiga påståenden som Phaze Zero gör...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ..får ursäkta mitt inlägg. jag utalar mej "med" vad jag har hört.jag är ingen proffessor som studerar vartenda ord någon uttalar sig om. blir ju kränkt,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte professor heller... ;-)

 

Det är dock viktigt att försöka hålla sig till sådant som man vet och inte bara sprida vidare sådnat man hört när man skriver i forum och ger råd till andra. Sedan finns det ju, som vanligt, en annan sida av myntet och det är den att man ska inte tro på allt man läser i ett forum heller utan gärna försöka kolla upp det på något sätt.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det stämmer. allt kan man inte tro på ifs.

 

Samma är det med Ordet "Rave".

 

Dom flesta tycker det är en Musik genre.

Och dom andra tycker det är en livsstil.

finns helt enkelt inget svar, och om man svarar något annat påstående så blir man idiot förklarad, blir nervärderad, så känns det för dom flesta. som jag "Vet".. miaf. vill inget ont överhuvetaget. bara försöka hjälpa så gott man kan. p.l.u.r //PZ@DWP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men av ditt första inlägg att döma

Vad ni än gör så använd inte programmet.

 

Dom plockar upp alla's IP adresser genom det och bötfäller riktigt maffigt. (är en här som fick böter på 8000:-).. säger bara. lägg ner programmet. //pz@dwp

 

Så innebär det att alla som använder programmet kommer att få böter. Det kanske skulle ha varit bättre att berätta att din kompis blivit bötfälld och att det finns en risk för det om man inte följer upphovslagen och inte att alla blir det. Jag vill inte bråka (har också haft fel en del gånger) utan bara rekommendera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag förstår, hade ingen lust att dubbel checka vad man skrev. jag skulle nog också klagat på inlägget om någon annan skrivit det själv ;) , jag skulle ha utvecklat det mera i detalj, men men, [Case Closed]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phaze Zero:

 

Här kan du läsa vad som hände mig när APB laddade hem en fil från min HDD:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=350924

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...