Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

den stänger av sig själv


Chrille15

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett problem. jag har satt ihop min andra dator i förrgår, och när jag satte igång den så bara dog den efter en 2-4 sekunder. Dagen efter satte jag på min kylfläns, och då höll sig datorn levande ända till efter att man sett liksom första bilden på skärmen och det börjar ladda mjukvaran. Jag tycker att den håler igång längre när man har kylflänsen på. Moderkortet är ett MSI 745 Ultra, och processorn en AMD 1,2 ghz, Hoppas att nån kan råda bot på detta... :) tack på förahand

 

//Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skojar nu eller ?

 

Det är nog fullt naturligt att den stänger av sig efter 2-4 sekunder utan kylfläns.

Du har nog tur, det vanliga ät väl att det säger poff med AMD utan kylfläns.

 

Du MÅSTE ha kylfläns ordentligt monterad på processorn och en fläkt som blåser på/ifrån kylflänsen.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De va kanske lite dummt att inte ha någon kylfläns på, men jag hade en annan fläkt. Nu verkar det ha blivit något bättre, om man startar i felsäkert läge hinner den enda in i windows innan den stänger av sig. Om man försöker med att återställa bios står det alltid CMOS battery Low eller något liknande, och ibland står det

CMOS configuration wrong. Nån som har någon ide om vad det kan vara för fel??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en FAQ(?) på tyska visserligen...

http://www.msi-technology.de/support/fua.php3?FUA_id=44&Seite=Karte

Detta

Die CMOS-Batterie Ihres Mainboards ist leer, oder Sie oder ein Programm haben das CMOS (un)absichtlich gelöscht.

blir via Google

The CMOS battery of your Main board is empty, or you or a program have CMOS (un)absichtlich deleted.

Titta på batteriet om det inte sitter någon liten plastplutt du måste ta bort, eller kan du kanske mäta spänningen på det.

 

/TN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte riktgit ditt 'nick'.

 

Kanske skall byta? Känns en aning förlegat år 2002.....

 

Jag kanske har fel men jag reagerar starkt på just sådana ord. :(

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Jag har ändrat ditt Namn. Det tidigare passar inte så bra på Eforum.

\\Erik - Administrator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förväntar jag mig att herr Moderator byter namn på Chrille15 varje år? Det är bäst du mailar honom och frågar när han fyller år. :P

 

Mvh joakimj (än så länge)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Joakimj!

 

Då förväntar jag mig att herr Moderator byter namn på Chrille15 varje år? Det är bäst du mailar honom och frågar när han fyller år. :P

 

 

Det kan man ju gå in i Inställningar och ändra själv. :) Har jag för mig.

 

Jepp, det kan man. Under Alias. ;)

Kollade precis!

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-02 17:23:35 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för att ni bytte mit nick!!! har försökt men lyckades inte... "Neger" va bara något jag drog till med...

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...