Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP + Sidewinder


half188

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Sidewinder Force feedback ratt som jag inte får igång på XP. I enhetshanteraren står det att den finns och är ansluten men när jag ska konfigurera kontrollerna via Spelenheter säger den att den inte är ansluten korrekt. Är det någon som vet hur man ska göra??

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen men det hjälpte tyvärr inte. Jag har börjat tro att problemet mer ligger i USB portarna på framsidan av burken. Jag flyttade ratten till mus ingången på baksidan och då funkade den - jag har tidigare uppdaterat bios för att min burk ska klara xp + 5 st usb portar men tyvärr blev jag tvungen att nollställa bios för någon dag sedan och då försvann antagligen den uppdatering jag tidigare gjort, nu letar jag desperat efter den fil jag använde mig av när jag uppdaterade bios men tyvärr är den borta efter en hårddiskkrasch ;-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nollställa BIOS? Du menar nollställa biosinställningarna va? (CMOS) - när du uppdaterar BIOS genom en flashprocedur så uppgraderar du själva programvaran i BIOS.... inställningarna däremot lagras i CMOS, och dessa kan du nollställa vid problem - men du blir inte av med den BIOS-uppgradering du gjort förräns du 1) flashar om BIOS igen eller 2) BIOS dör å du sitter med ett oanvändbart moderkort ;)

 

Låter juh troligt att det är drivrutinerna för usb-styrenheterna som strular hursomhelst...

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det - jag återgick troligen till default inställningarna i cmos när jag 'nollade' bios, tror att någon jobbarkompis har filen, det är en hempc och jag vet att andra haft samma problem men tack ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...