Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att köra spel


wong

Rekommendera Poster

När jag startar dataspel kör musiken igång men skärmen blir svart. En ruta med texten sync out of range visas. Sen måste datorn startas om för att fungera. Jag har fått rådet att hämta aktuella grafikkort/drivrutiner. Jag har också installerat DirectX version 7.

 

Enligt specifikationen i datorn är befintligt kort/drivrutin: Tillverkare STB Systems, programversion 4, aktuella filer v128iid.drv, *vdd,v128;;id.vxd. STB Velocity 4400W/TV-out. Problemet är att jag inte hittar tillverkaren på nätet. Hur kan jag fixa aktuella drivrutiner?

 

I system/enhetshanteraren finns en gulmarkering/frågetecken vid PCI Multimedia Audio Device. Klickar jag där får jag svaret att drivrutinerna inte är installerade. Om jag väljer att installera får jag svaret att det inte går att hitta drivrutinen. Är det här något som har med mitt problem att göra och hur åtgärdas det i så fall?

 

Barbro

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 15:23:57 av wong]

[inlägget ändrat 2002-11-30 15:26:21 av wong]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Out of sync betyder (normalt) att skärmen inte kan visa vad ditt grafikkort skickar ut till den. Se till att installera korrekt drivrutiner till skärmen, så grafikkortet vet vad den klarar och inte klarar...

 

...nu låter det som ett lite skumt problem, och det är förstås mycket möjligt att det är något annat fel egentligen - men fungerar spelen fast skärmen är svart? (jo, kanske inte så lätt att kontrollera - men testa ta dig fram i någon meny eller starta ett spel med ett intro).

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har fått rådet att hämta aktuella grafikkort/drivrutiner. Jag har också installerat DirectX version 7.

 

Vad är det för grafikkort du har?

 

Är det ett Geforce så kan du tanka hem drivrutiner på http://www.nvidia.com

Hämta de officella. Inga beta!

 

DirectX finns ännu färskare på:

http://www.microsoft.com/directx

Version 8.1

 

Multimedia Devices är ljudkortet. Drivrutinerna är kanske för gamla. Ta reda på vad det är för ljudkort, så ska det inte vara så svårt att hitta färska drivrutiner.

 

Oj, Maratonmannen var visst snabbare där ;)

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 20:24:40 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...