Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Videofilm till CD

Hans.

Recommended Posts

Hej

Jag har som mål att spela in ett antal videosekvenser från VHS till CD. Har lånat ett Microvideo DC20-kort, mjukvara "Media Studio Pro 5.2". Utöver detta har jag även VHS-video (med Scart) samt kablar.

Min fråga är lyder: hur skall allt kopplas. Kortet sitter i datorn men jag får upp att "PCI Multimedia Video Device saknas". Jag har installerat "Media Studio". Är det så att programvara till DC 20 kortet saknas? Var kan jag hitta detta? Kan inte någon ge en pedagogisk beskrivning till hur man skall göra? Har även funderat på var jag går in i Mediastudie för att spara en sekvens. Kan jag spela upp filmen direkt i PC. Bara basic!

Hej, hyfsat bra på IT

Eh... Ja, som med alla andra tillbehör måste du ju ha drivrutiner för kortet, eller hur? Media Studio Pro är ju bara programvaran för att spela in och spela upp sekvenser. Det bör finnas en cd med drivrutiner, eller så laddar du hem dessa från www.pinnaclesys.com, eftersom jag antar att du menar att kortet heter Mirovideo DC20 och inte Microvideo... Det kortet kan dock fungera lite si och så under Windows 2000 och Windows XP.

Jag vill bara göra dig uppmärksam på att du behöver rejält med hårddisk för detta, ca 217 MB/minut om du ska köra normal PAL-upplösning (720x576 och 25 fps).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...