Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bioscrash


kayba

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar om det finns nägon som kan eeproma mitt bios. Jag har en Chicony MP-989. Biosversionen var tidigare Award Modular BIOS v 4.51 PGM (2Mbit). Jag raderade mitt bios istället för att spara det. Hoppas någon svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du alltså att du söker efter ngn som kan komma hem till dig alt. skicka dig en startdiskett med just den bios-filen? Eller att du skickar iväg datorn till ngn firma som epromar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kayba!

Skriv gärna och berätta hur det gick/har gått med Bios-problemet. Eller funkade det inte alls? Kan vara till nytta för oss alla:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om det finns någon som man kan skicka bioschipset till för om programering, d.v.s att någon epromar om bios med rätt biosversion????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att verka tjatig och påflugen:-)...Det är alltså en laptop som du planerar att montera lös bios-chipet för att sedan skicka iväg? Eller? Att mecka i en bärbar är...ehhh..inte det lättaste...Lättare då att trycka in en startdiskett med den korrekta Bios-versionen...Prova annars att kontakta http://www.eksitdata.com

De har en produkt kallad Bios savior/Biosbackup som kanske kan passa. Hoppas ngn annan kan hjälpa dig bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en chicony mp-989 och den är det lättaste av laptop att hitta bios under skalet på. De sitter under tangenbordet och är inte särdeles svårt att demontera. Jag har faktisk tagit bort bioset, eftersom det inte behövs några större ingrepp för detta ändamål. Bioset sitter intill ram-modulerna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan.

 

Om du tittar i senaste numret av PC För Alla på sidan 65,på Lap Power MP-979 så är min bärbara likadan som den fast en 989 med PII 400mhz och 384mb ram 20 gb hd köpt i min hemstad Karlskrona för 3000:-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack null!!!!!!!!!!!!

 

Du har löst mitt problem.

Om Du kommer till karlskrona så hör av Dig till Kay

[inlägget ändrat 2002-11-30 23:23:35 av kayba]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ett svar till Kayba...Tänk en gång till med att visa ditt Telefon NR....för det kan tänkas att du kommer att få många samtal, och då inte bara ifrån Null...

 

Du kan editera ditt mess...

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-30 23:09:47 av Dreben]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej Stefan.

Du får trots tiden somhar gått även ett stort tack för ditt tips om Eksitdata. eftersom jag inte sitter så ofta vid denna datorn, utan det är bara när jag jobbar. Hoppas att Du inte är sur på datanörden. Ha en trevlig dag!!!! Kanske Du har tips om bios version till min MP-989 och var jag kan få tag i binfilen Award Modular BIOS v4.51 PGM (2MB)??????

 

Hälsningar Kayba

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...