Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt Moderkort!!!


Heltsonika

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag undrar om det är någon som vet om det finns något moderkort för P4 som stöder DDR400, sata, Agp8x,firewire, usb 2.0 och de andra nymodigheterna i ett och samma kort. Alltid så saknas det ju ofta stöd för minst ett utav de. Kollade på Asus P4S8X och P4G8x Delux men finns det inga bättre?

Tänkte köpa ny burk och plocka i följande;

 

P4 2.4Ghz 512/533

256Mb DDR2700 samsung org. (512 om ekonomin tillåter)

120 Gb UDMA 133 8mb cache 7200rpm

ATI Radeon 9700pro 128M DDR Tv out DVI AGA Retail

DVD pioneer m.m.

 

Kan man få ett snabbare system för ungefär samma peng? Vill inte ha AMD av personliga själ... =)

Är det något man bör tänka på i denna uppsättning?

 

Alla komentarer uppskattas!

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett skäl för P4 har ju varit ljudnivån från kylfläktarna (lägre).

Sapphire 9700 Atlantis Pro hade låg ljudniva jämfört med en massa nVidiakort (CHIP 12/2002)

Artec DVD tyst och den enda som kunde läsa ett antal hembrända DVD utan direkta problem i ett annat test av CHIP eller PC _magazine

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!

Jag är så trött på surrande datorer. Jag satt på en Celeron 300 @ 450Mhz förut och den krävde en hel del kylning och fläktar. Fläktarna är kvar men bytte ut den mot en P3 @600Mhz istället. Nu är ju det rena stenåldern... Ska lämna 1900-talet bakom mig nu och byta min slitna 6.4gb hårddisk mot något som är cirkus 20 gånger större. Geforce 256PRO kortet (som kostade 3000 då det begav sig) på 32Mb mot dagens Ati Radeon 9700 kort är ju som att gemföra SAAB med formel ett. Tack för att utvecklingen går framåt! Synd bara att det nya är så dyrt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...