Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thinkpad - Vad är felet?


Thomas Tydal

Rekommendera Poster

Jag har tänkt skaffa mig en bärbar dator och har börjat kika runt lite. Man har ju hört att IBM:s ska vara bra men samtidigt dyra. Dock blev jag förvånad när jag hittade en billig IBM Thinkpad hos Dustin. Det känns ju lite skumt, men jag kan inte hitta något konstigt. Därför vänder jag mig till er. Ser ni vad som kan vara dåligt med den här datorn, som kan förklara varför den bara kostar 17000 (inkl. moms)?

 

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010045311

 

Det rör sig alltså om en P4:a på 1,7 GHz och 256 meg RAM. Hårddisken är visserligen bara på 20 gig, men jag behöver inte mer (har en bärbar mp3-spelare på ytterligare 20 gig). Ingen serieport heller förvisso, men även det är inget jag behöver. Dvd-spelare (brännare behöver jag inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Felet" med den är att det är R-serien, det vill säga den väger 2.7kg som det står - vilket får anses som ganska tungt idag. Utöver detta är det inget som är konstigt med den direkt - IBMs A och R-serie är hyfsat prisvärda vad jag förstått (om än lite stora).

 

Sedan är väl frågan i vilken hastighet en 1.7GHz P4 går i när det vankas batteridrift, men det är juh inte något specifik för IBM, utan för alla bärbara P4:or - kan säkert löna sig att slå upp lite.

 

Men visst, det var inget dåligt pris... inklusive moms hamnar den på vad IBMs riktpris är exklusive moms :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-11-29 00:37:41 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har en Thinkpad R32 och jag är väldigt nöjd med den. Bra kvalitetskänsla och mycket bra tangentbord för att vara en bärbar dator. Min är bara på 1,6 Ghz men är i övrigt nästan likadan som den du kikat på. Går i 1,2 Ghz på batteribrift. En sak jag saknar är en digital ljudutgång i övrigt kan jag rekommendera den :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att inte hålla mig till ämnet så vill jag rekommendera DeskNote. Jag har en sådan och den fungerar mkt bra och är dessuton prisvärd. Hart bara haft den några månader och kan inte uttala mig om kvaliten på längre sikt, men under den tiden jag haft den har den fungerat som en klocka. 2,4 Ghz för 16.400 på Riksdata.

http://www.riksdata.se/information.asp?info=paket&PID=428

 

(Ursäkta om du bara var intresserad av IBM)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...