Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

session grej


pepino

Rekommendera Poster

Jag gör en chat å jag vill lista alla som är inne på den, hur skulle man ungefär kunna göra det?

 

Iaf alla besökare har sitt namn i en session, kan man typ printa ut alla sessions som är ansluta och isf hur gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Henrik!

Jag rekommenderar att du tar en titt på http://www.gladh.nu/asphelp/svar7.html

 

För att göra det du vill krävs en fil som heter global.asa. Denna läggs i rooten på din sajt.

 

Har du några frågor om den så skall jag försöka svara på dem!

 

Lycka till!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ä jag så att en användare som går in blir inskriven i en applivation variabel å sen om han inte har skrivit något på typ 15 min åker han ur listan å sen om han skriver nåt efter 15 min iaf blir han med igen.

 

/Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer!

15 minuter kan variera och kan ändras i inställningar...

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du?

Tycker du inte om att använda global.asa? Vet du inte hur man använder global.asa? Har du inte möjlighet att använda global.asa?

 

Global.asa är det bästa (tror jag) sättet att göra det du vill.

 

Om jag har förstått det rätt så skall det likna onlinelistan längst nere på t.ex. Webforum!?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man använder global.asa. Men det kvittar för jag kan inte använda sessions på servern vi använder nu ändå så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...