Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skumma avsändare!

MCS

Recommended Posts

jag får en massa skumma mail från bl.a dessa domänadresser...

easynet.be

hud.ac.uk

bol.com.br

ucc.ie

ser ut i ämnesraderna som det är porr i mailen men jag har inte öppnat o kollat! har deff. inte varit inne på några porrsajter! nån som vet vad det är för skit?

/M

Om det är en hotmailadress så brukar det vara så att oseriösa företag skickar mail till alla. Efter att jag själv haft Hotmail i några år för att använda när man registrerar sig för gratissaker på Internet (det är då dessa mail kommer) har jag ett par hundra adresser i spärrlistan, men ändå fortsätter de komma. Tror det är svårt att skydda sig mot sådana mail, det man kan göra är att lägga in dem i spärrlistan. Både Outlook och Hotmail har sådana funktioner

Tack för svar!

det är till en spray- och en telia adress men det kanske är som du säger - att de skickar till alla, men hur får de tag i adresserna då? är det sånt vem som helst kan hitta?

Intressant fråga...jag hade också hotmail o egentligen inte så konstigt när man registrerat adressen.

Men jag har ett mail från Bostream, som INGEN annan vet förutom de personer jag känner och mailar med o ingen har registrerat adressen nånstans...men ändå kan det hända att jag få reklam dit :( o har dessutom fått virus av några helt okända människor, nån har jag mailat också o sa om det o den personen sa att har inte skickat sånt o frågade hur jag fick tag på adressen...SÅ SURT!

De kommer över adresserna oftast genom sådana ställen du registrerat dig på nätet. Man får ju registrera sig för att få det mesta och får ofta kryssa i intressen o dyl. Dessa kan oseriösa sajter sälja till mailutskickarna eller så kan de hacka sig i databaserna med mailadresserna. Jag har som jag sa en hotmailadress som jag ENDAST använder för att registrera mig. Till min privata adress kommer det högst ett mail/månad med sådant oönskat innehåll.

I Sverige tror ja mailadresserna skyddas i enlighet med PUL, men i andra länder med mycket mer liberala regler tror jag det är mycket enklare för användare att komma över mailadresser

• 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...