Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zooma utan bildstörningar.


-silver-

Rekommendera Poster

Vad finns det för bildbehandlingsprogram som klarar av att zooma utan att bilden blir suddig, dvs att bilden håller skärpan.

 

 

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en vanlig bild du menar, så som dom gör på TV och i filmer när de har ett suddigt litet kort, eller bild från en övervakningskamera och lyckas se ett litet sår bakom ena örat efter att ha förstorat upp bilden 15000 gånger så är det bara att glömma det.

 

Om du däremot gör din egen bild i ett vektor program så fungerar det alldeles utmärkt.

 

Exempel på program som kör med vektorgrafik är till exempel Illustrator och Flash.

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en satelitbild på sverige och vill se min bil...(skratt)...

 

Jag menade mer om jag har en bild, en skarp sådan ex på min bil, om jag zoomar in navkapsalarna så blir bilden suddig och pixlig, jag ville har ett program som behöll skärpan i bilden även när man zoomar in i extrem närbild.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju jag inte ngn bildbehandlare, men beror den inte på bildens kvalitet snarare är programvaran?

 

En pixel är en pixel oavsett vilket program du tittar i.

 

Sen finns det ju alltid filter som förskönar bilden, men särskilt mycket tydligare lär den inte bli.

 

C:\>Seb_

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte, det är ju samma princip som det jag skrev innan.

 

En pixel är en pixel precis som Seb S skriver, och förstorar du bilden så blir den "inspelade" pixeln större och därmed suddig.

 

Du kan till viss del förstora bilden, men det blir sämre kvalitet hur som helst, dock behöver det kanske inte bli superdålig kvalitet om du bara förstorar lite.

 

Det ultimata är väl om du tar en ny bild på navkapseln kanske? :)

 

--

Some say I am crazy..but the Voices in my head disagree...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...