Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error 500


lillen_009

Rekommendera Poster

  • 1 month later...
Är det bara jag som får upp Error 500 meddelanden hela tiden.

Såna har jag fått då och då senaste dygnet, där står också:

 

Oooops!

 

Något blev fel vid åtkomsten till våra servrar.

 

Vad göra nu?

 

- Om du klickade på en länk inom IDGs webbplats och fick upp det här meddelandet, uppskattar vi om du felanmäler länken. Skriv till www@idg.se så rättar vi till den. Glöm inte att ange vilken länk du försökte följa och från vilken sida.

 

- Du kommer automatiskt att tas till IDG.se inom 30 sekunder eller om du klickar här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också error500-meddelanden och har fått så ett par dagar (flera idag än förut). Trodde först att det var Phoenix, eftersom det är en beta, men nu när ni också har det så kan jag sluta skylla på den.

 

Nyss när jag skulle svara på ett inlägg så fick jag error i svarspopupen, stängde ner Phoenix och försökte med andra webläsare men fick samma sak, och nu finns inte meddelandet längre (den som jag skulle svara på)

 

[inlägget ändrat 2003-01-04 17:12:39 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Rönnberg

Du är inte ensam. Jag får det med både med Phoenix och IE. Börjar bli lite jobbigt.

 

/Johnny - Över 500 (o)seriösa inlägg!

http://www.johnnyronnberg.com/nejtillemu - Rösta nej till EMU den 14 september!

http://www.johnnyronnberg.com/astrowebb - Blir Kina det tredje landet att placera människor i rymden?

 

[inlägget ändrat 2003-01-04 17:35:19 av Brandchefen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, något jobbigt. Inlägget som jag skulle besvara nyss dök upp igen, så jag besvarade det och fick in svaret. Sen kollade jag på nåt annat inlägg och sen försvann tråden (som jag svarade på)igen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej!

Det är en server som har gått ner. Jag har bett jouren att starta om den. Beklagar.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, det är ju bara att kopiera texten innan man skickar ;-)

 

Måste, måstemåstemåstemåste lära mig och komma ihåg det. Satt just och skrev ett jättelångt inlägg, det tog nån timma att skriva det, (faktakoll mm) och så får man Oops-felet igen *doh!!*

 

Till den som kan: Har det nån betydelse om man har ett svarsfönster öppet länge medan man är inloggad och söker i eforums arkiv eller surfar vidare i andra fönster, för att error500-felet ska komma?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
Till den som kan: Har det nån betydelse om man har ett svarsfönster öppet länge medan man är inloggad och söker i eforums arkiv eller surfar vidare i andra fönster, för att error500-felet ska komma?
Nej, det har ingen betydelse!

Error500-felet uppkommer på grund av att eforumservern inte mått bra på den senaste tiden!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
Det är väl någon sån där session som stänger ner
Ja, om man inte kryssat i "Logga alltid in mig".

Om man har "Logga alltid in mig" så lagras det som en cookies i datorn...

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad
Var det inte prat om ett EU-förslag om att förbjuda cookies?
Att förbjuda cookies innebär ju att man inte kan använda sajter som använder sessionsvariabler för att lagra lösenord och användarnamn.

 

Då du är inloggad just nu så lagrar eForum ditt användarnamn och lösen som en cookie - annars hade du fått logga in till varje sida du besöker.

 

Även Lunarstorm, webForum, Hotmail(?) och andra sajter använder sessionsvariabler och därmed cookies!

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2003-01-05 15:45:10 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...