Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utplåna!


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Med viss mersmak av Avreagera dig! och något liknande Datorkrig säger jag bara:

Access - utplåna detta ohyffs ifrån våran jord!!

eller utplåna mig som måste vara en sunkigt usel programmerare. :'(

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja det sista eftersom Access är alldeles utmärkt för sitt syfte, vilket INTE är att vara en databashanterar för webben.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

[inlägget ändrat 2002-11-27 15:11:07 av Magnus Gladh]

[inlägget ändrat 2002-11-27 15:11:29 av Magnus Gladh]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket INTE är att vara en databashanterar för webben
Det är tur att man inte blev biten av WebStudio:s asp-skola där de visade hur man enkelt kunde skapa databaskopplingar mot access i asp.

 

Tar semester imorn känner jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ge mig en namnlista som jag ska skriva under!!!

 

MEN!!! Access är utmärkt för det som det är byggt för - att bygga databasbaserade desktopapplikationer!

 

Jag tror inte att du är en usel programmerare, du bara insett det faktum att verktyget inte är anpassat för dig och ditt syfte.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, lite förståelse. :)

Access är utmärkt för det som det är byggt för - att bygga databasbaserade desktopapplikationer!
Japp. Jag gjorde en gång en applikation med frågor och formulär direkt i access. Funkade klockrent. Var jätteöverlycklig, så helt värdelöst är det väl inte. Men nu...

Jag tror inte att du är en usel programmerare, du bara insett det faktum att verktyget inte är anpassat för dig och ditt syfte.....
Man tar ju åt sig när ens asp-sidor plötsligt tappar kontakten med databasen å bara får kryptiska fel.. Inte en sida vill ladda med databasen. Jag tycker att jag stänger å tar bort alla kopplingar när de "körts" men lik förb#t verkar det som att den blir "upptagen".

1 användare åt gången fixar den smärtfritt. Då går det bra. 2 personer, då hänger den sig så gott som direkt. :(

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-27 15:54:55 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

 

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x6fc Thread 0x2e4 DBC 0x13e78024 Jet'.

 

/min förbannade sökväg/login2.asp, line 30

Så tar vi line 30

Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & server.mappath("db\databasjäveln.mdb")

Hmm - har kraftiga minnen att jag skulle ändra den där kopplingen iofs - hur var det nu?

---

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath(”db/mindatabas.mdb”)

???

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - uppgiven

 

[inlägget ändrat 2002-11-27 16:35:31 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt översta fel brukar bero på felaktiv sökväg till databasen.

 

Annars kan det vara så att du har en gammal MDAC, prova att tanka ner senast från MS och uppgradera..

 

Klart att du skall använda OLEDB istället för ODBC..

 

www.connectionstrings.com

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...