Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ställa in kompositutgången!


cochese

Rekommendera Poster

Jag behöver hjälp med att ställa in tv-out på ati radeon 8500LE så att det blir en kompositsignal och inte s-video.

 

tack tack för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa in?

Det får du göra med den lilla sladden som följde med kortet, (vet inte vad det heter, men den konventerar s-vhs till komposit).

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en sladd som kopplas till s-video utgången och som i andra änden kopplas till kompositkabeln => till TV:n. Jag antog att man i inställningar kunde ställa in kortet på att endast skicka ut en kompositsignal men det kanske inte går =(.

Det är fortfarande S/V

..får kanske beställa en scart från www-s-video-to-scart. trodde inte jag skulle behöva det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson
Det får du göra med den lilla sladden som följde med kortet, (vet inte vad det heter, men den konventerar s-vhs till komposit).

 

Kanske är jag helt ute och cyklar men...

är det inte så att man även måste ändra den elektriska signalen också. Sladden fixar ju bara det fysiska formatet.

...eller?

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråden kanske ger dig någe. Annars fråga något för jag har iaf lite skills om skiten...

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=348153

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt lite å det verkar kört för dig, Radeon korten verkar inte kunna släppa ifrån sig komposit signal. Så du får använda adapter. Fast ja kan ju ha fel...

 

/Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Sökte reda på manualen.

http://www.ati.com/support/manualpdf/rade7585.pdf

Enligt den verkar det som om Roger har rätt. Det står inget (börjar på s.28) om att man måste ställa in compositsignal (som man måste på Geforce).

 

Hoppas du får igång det.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste tråden men summan blev ju att det kanske inte fanns ngn inställning på radeon-korten. Mycket tråkigt om så är fallet.

Jag har koll på allt snack om att vissa tv inte klarar s-video m.m och självklart har jag provat alla ingångar på tv resp video.

 

Vore grymt skönt om någon (kanske pepino) visste OM oisf HUR man meckar med inställningarna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du mecka med inställningarna på tv:n?

 

Har du typ någon knapp för att välja scart ingången på? På våran förra tv kunde man trycka på den flera gånger för att välja signaltyp, (eller nåt sånt vad man nu säger). Men det verkar som du får skaffa dig en adapter.

 

Men du får någ skaffa dig en adapter.

 

Det är tungt å jag vet hur du känner dig för du har säker en hel hög med fräscha filmer hemma som väntar...

 

[inlägget ändrat 2002-11-26 22:52:44 av Pepino]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kass! tycker jag!. Fick tips om att radeon hade bäst tv-out med kvalitet och INSTÄLLNINGAR. Ska man behöva köpa en adapter för 200-300 kr.

 

Det här med tv-out kommer för evigt att få folk att tugga på tangetbordet ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det kasst, de är lika dant på min min bärbara dator, så den funkar bara i vår ena tv, fast å andra sidan när jag använde den sisst blev den överhettat så nåt paja. Sen vart man utan den i två veckor.

 

Mina erfarenheter med tv-out är inga bra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl byta till mitt gamla rage 128 pro med både rca och s-video, hehe.

 

det löser sig nog....

 

tack för engagemanget

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte så att man även måste ändra den elektriska signalen också. Sladden fixar ju bara det fysiska formatet.

...eller?

Jag har själv exakt likadant kort och jag har inte hittat någonstans att ställa in signalen till komposit.

Använder visserligen s-vhs själv men det ska kablen + scarten klara.

 

//Roger

 

ps. om du har en video så kan du testa dra signalen därigenom, kan funka.

ds.

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-27 00:25:47 av rogbo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...