Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen färg utan pal ?


Olofström

Rekommendera Poster

Hej alla glada filmmänniskor !

Har köpt en sån där ny fin video-to-scartadapter men får ändå ingen färg. Innan jag skickar tillbaks den kanske jag kan få lite tips att pröva först. Har ett Inno3d Geforce 200 64mb men kan inte ändra till pal i bildskärmsinställningarna.Om jag ändrar till standard vill inte skärmen ställa sig i pal och om jag kör med twinview så klagar tvtool. Har även försökt att ändra pal i tv-tool (5.5.3) men det funkar ändå inte. Har ljud men bilden är svartvit.Kan man testa att köra via videon i så fall hur? Har ni några smarta tips jag kan testa ?

 

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Hej!

 

Har köpt en sån där ny fin video-to-scartadapter men får ändå ingen färg.

 

Har du rätt ut-signal på kortet med avseende på vad tv:n är inställd på (S-VHS/Composit)?

 

För det fixar väl inte en "video-to-scartadapter"?

 

Om jag ändrar till standard vill inte skärmen ställa sig i pal och om jag kör med twinview så klagar tvtool.

 

Har du testat twinview utan tv-tool?

 

Om du inte hittar så bra i menyerna så kanske ett gammalt inlägg kan vara till hjälp. Det gäller iof ett Geforce 400, men de borde likna varandra.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=322497#322538

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - ”Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tach för tipset och det var mycket matnyttigt där. Kan ändå inte ändra till PAL för det bara ställer sig tillbaka i NTSC hela tiden. Vad ska jag göra ?

 

Mange

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...