Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word - olika språk


AceOne

Rekommendera Poster

Har en engelsk version utav word. Någon som vet om kan ladda hem olika språk versioner till word eller måste man köpa ett multi språk eller en ny word version för varje språk man vill ha?

 

Det jag är ute efter är stavningskontoller på olika språk.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du kan göra är att titta i Verktyg/Språk/Ange språk. Där ser du vilka stavningskontroller som ditt Word tillhandahåller.

Min svenska Word-version ger mig stavningskontroll på följande språk: Svenska, finska, tyska och engelska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på installationen. När man installerar Word, svensk version är svenska, finska, tyska och engelska förvalt. På den engelska versionen installeras bara engelsk-brittisk och engelsk-amerikansk språkkontroll. För att lägga till fler språk måste man köra installationsskivan igen, och lägga till fler språkkomponenter.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har för mig att du måste köpa något som heter så mycket som proofing tools till office för att få extra stavningskontroller.

kollade lite snabbt nu och enligt MS så skall engelska versionen av office ha proofing tools för engelska, spanska och franska. Vill du ha svenska så får du köpa till det. only $79.95

 

Så tror jag det ligger till nämligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...