Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

visualbasic.net????


jasio

Rekommendera Poster

vad är det för skillnad på visual basic 6.0 och visual basic.net ,jag har enterprise edition visual basic 6.0,vad kan visual basic.net mer än visualbasic 6.0(nybörjare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Bergren

Det är all skillnad i världen. Mitt förslag, dumpa VB6 och dyk in i VB.net omedelbart. Du kommer inte ångra dig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du tänkte använda det till? Tänk på att alla program gjorde i VB.NET kräver .NET Framework installerat på klienten.

 

VB.NET för övrig är ett 'riktigt' språk, vilket inte VB6 är. Ok, nu rasar säkert många över det jag skrev, men vad jag menar är att VB.NET är ett fullt objektorienterat språk med klasser, arv, interface och hela den biten.

Microsoft säger att det är det bästa ur c++, vb och java samlat i ett språk.

 

Jag sitter med det dagligen och det är väldigt användavänligt och trevligt.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Bergren

När det gäller installation av program utvecklat i VB.Net och Framework inte är installerat på en klient (Win2K), ser Package&Deployment wizarden till att detta installeras? Hur är det med licensrättigheter på klientburken, ingår det i VS.Net-licensen?

/Christopher

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Package&Deployment wizarden till att detta installeras?

osäker. har hört att man kan välja att inkludera Framework i packetet man bygger och att det ska installeras om det saknas, men jag har inte testat det.

 

Hur är det med licensrättigheter på klientburken, ingår det i VS.Net-licensen?

Om du menar Visual Studio.NET så ingår det inte, men det behöver man inte för att köra ett .NET program. Det man behöver är .NET Framework som finns gratis på Microsofts hemsida. Ligger runt 30MB har jag för mig.

 

..michael ericsson...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...