Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har BBB strypt Telia & Bostream?


JANspeed

Rekommendera Poster

Har två kompisar som sitter med Bredbandsbolaget. Själv har jag Bostreams 2,5 Mbit lina. På senare tid har det dock blivit omöjligt att spela mot deras servrar och provar jag att tanka ner något så kommer jag nätt och jämnt upp i 50 Kbyte/sekund. Detta är ju kanske mycket för somliga men då min lina egentligen borde klara 320 Kbyte/sekund så är det ju fruktansvärt lite.

 

Så jag pratade med Bostream om uppkopplingshastigheten och tydligen hade fler ringt in om samma problem. De säger att det är Bredbandsbolaget som har strypt hastigheten till Telia och därför drabbas även Bostream. Varför de har strypt hastigheten visste inte de på Bostream. :/

 

Är det nån fler som har upplevt detta? Är det nån som vet om och varför i så fall, BBB har strypt hastigheten?

 

Är det någon med BBB-lina som upplevt det omvända dvs. när de tankar från nån med ADSL?

 

/JANspeed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vara ute och cykla ordentligt nu, men sen jag bytte till BBB från Telia ADSL så är Diablo 2 nästan ospelbart pga all lag. Vad jag vet, och det är nu jag kanske är ute och cyklar, så är europe.battle.net en Telia-server. Med adsl funkade Diablo 2 klockrent med ingen lag alls, med BBB är det nästan ospelbart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alldeles rätt, europe.battle.net är en Teliaserver i Stockholm. Jag har bra hastighet mot Telia med min universitetsuppkoppling, så det är nog BBB som spökar.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F---n.... jag som älskar Diablo 2 :-| Blir jag den första i världshistorien att byta tillbaka till Telia från BBB nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredbandsbolaget stryper bandbredd mot telia/bostream!

 

Vi har uppmärktsammat att paket till och från bostreamanvändare har börjat försvinna i stor utsträckning kring en BBB-router - följden har blivit en markant bandbreddssänkning mellan BBB och Bostream.

 

Bland annat kan jag numer inte piska Janspeed i Battlefield'42 längre eftersom det laggar för mycket, och bara tanken på att köra över nattrenderingarna ifrån Ante varje dygn blir till en mardröm igen - då den stackars bostreamanvändaren är nere på Telia ADSL-hastigheter igen istället för de tidigare väl fungerande 2.5Mbit/s.

 

Jag har epostat BBBs kundtjänst och jag föreslår att ni också gör detta.

 

Jag har hört talas om att man bygger ut bandbredden - men inte att man krymper den! *morr*

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

PS. Den interna hastigheten i BBBs nät verkar vara konstant, samt hastigheten mot andra leverantörer såsom uninet, sunet och diverse andra länder.

[inlägget ändrat 2002-11-26 14:41:47 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske de lägger paketen på hög under granen, för att dela ut dem lagom till jul... Skapligt lagg i så fall :-) (hmm lagg i paketen, jag som önskat mig stavar???)

 

 

 

G

 

[inlägget ändrat 2002-11-26 14:43:53 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, min teori är att BBB säljer av de försvunna (kidnappade) paketen för att försöka gå med vinst...

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när har du någonsin piskat mig i BF1942? Det brukar vara jag som kör över dig med jeepen bakifrån. :)

 

/JANspeed - vars signatur inte stigit honom åt huvudet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är sant - jag tenderar att vara snäll mot dig ;p

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...