Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tv UT med svarta kanter =(

Phonogen

Recommended Posts

Detta problem har det säkert snackats en hel del om men jag har inte hittat något som hjälpt mig fram till lösningen på detta varken här eller andra forum .. har säkert sökt fel ? : )

Jag har ett litet fel på TV out. När jag kör TV out så får jag svarta kanter på sidorna. Så bilden blir inte exakt så stor som den borde kunna bli. När jag kollar på DwD på Tvn så ritas bilden ända ut på sidorna så det är inget fel på TVn.

Jag har försökt att ändra storleken på bilden i TV tool men det fungerar inte heller :/ Kör jag Fullscreen så blir bilden alldeles förstor och då går den utan för bildröret så man missar lite av bilden.

Vad kan vara som gör detta fel? Och hur åtgärdar man detta fel? Alla tipps och erfarenheter om detta uppskattas mycket ;D

Jag har ett GF2 gts (asus) TV tool och nyaste detonator.

/phonogen

*host*

//eforum.idg.se/search.asp?eforum=true&allaSajter=true&sortera=relevans&senaste=Allt&soktext=svarta+kanter

:-)

/Mange

Mmm... 64 slices of American cheese

Ett bra sökord är Sorgkanter. Här kommer några trådar:

//eforum.idg.se/search.asp?allaSajter=true&eforum=true&soktext=sorgkanter&rubrik=&skrivetav=&senaste=%C5ret&startyear=2001&startmonth=11&startday=26&endyear=2002&endmonth=11&endday=26&allaSajterCheckbox=on&sortera=nyaste

mange71 var lite kvickare med svarta kanter.

[inlägget ändrat 2002-11-26 11:22:34 av Maratonmannen]

oj finns det flera ord man kan söka på :) hehe

tackar ska se om jag hittar lite hjälp i dessa trådar om inte så kommer jag spamma lite mera häa ;)

Nu har jag läst typ varenda tråd, Men har ännu inte funnit en lösning till detta att fungera..... grrrrrrrr

Monga av dessa Trådar var ifrån i sommras då detta diskuterades flitigt såg att Weyland hadde samma probs fast då med gf4 ... Efter som det gått en tid nu är jag nyfiken på att höra har ni alla som hade probs då fått till att lösa detta?!?! och då hur ..plzz måste veta .. eller är den bittra sanningen den att man får ta o köpa nytt graffe kort!?! ;o/

Om du har ett GF2GTS så är lösningen enkel, köp TVTool.. å försök få Nvidia att pröjsa det åt dig om du är riktigt lurig ;)

När du menar att bilden är "alldeles för stor" så är det helt normalt, och något man gärna vill uppnå - kallas overscan och är för att din TV inte visar alla linjer i en vanlig PAL-signal - så det är lugnt att visa filmer och liknande då inget viktigt eller någon textremsa kommer att hamna utanför bilden i alla fall.

Vill du köra program för att surfa och liknande är det förstås lite värre, men det gör man juh inte så ofta på en TV så det stör ;)

..du har juh inte Twinview på kortet så du tappar ingen funktionalitet genom att köra TVTool - vilket man gör om man kör det på ett GF4.

--

.Wey

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...