Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket strategispel skall jag köpa till barnen ...


Ronny.

Rekommendera Poster

Christian Lidström
Jag lägger min röst på Starcraft om dom nu inte redan har det, mer välbalanserat och underhållande RTS har väl knappast skapats?

hmm.. underhållande kan jag gå med på. Men välbalanserat? Icke! Prova AoEII så ska du få se på välbalans!

 

Warcraft3 var juh riktigt tråkigt :(

Ja, det stämmer, man hade ju verkligen väntat sig mer från dom.

 

_

///// Chriller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger min röst på Starcraft om dom nu inte redan har det,

 

Jo det har dom...

 

mer välbalanserat och underhållande RTS har väl knappast skapats? Warcraft3 var juh riktigt tråkigt :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man spela fps, så ska det vara CS!! =)

 

Håller inte med. CS var kul för 2 år sedan. Nu är det BF1942 som gäller.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är BF kul, men.. det är ju "noll känsla" när man springer omkring.

 

Personligen tycker jag inte att det finns något bättre än CS än.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS slutade jag spela för över ett år sedan - det är inte kul hur länge som helst ärligt talat, har spelat åtminstonen sedan beta3.

 

BF'42 däremot rockar juh, det är nytt, det är bra/bättre/bäst och själv har jag inga problem med 'känslan' - den blir bara bättre å mer underbar juh fler helnätter jag sitter uppe med det! Jag har börjat nå stor framgång som assault genom att skjuta motståndare på (jätte)långt avstånd samtidigt som jag springar och hoppar (!) =D

 

Att lära känna sitt lag under ett par omgångar för att sedan under ett par timmar ha en total lagspelsupplevelse med strategiska manövrar och försvar av baser, det är verkligen något mycket spännande och ett klart lyft för spel i allmänhet.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders N skrev:

" Visst är BF kul, men.. det är ju "noll känsla" när man springer omkring.

 

Personligen tycker jag inte att det finns något bättre än CS än "

 

Lycka till med counter Strike, själv väntar jag på Age of Mythology...

 

Kommer den inte till Jul så får barnen den till

sin födelsedag istället !!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias skrev:

ungar brukar ju vara förtjusta i antingen strategispel, plattformsspel eller bilspel.

men nån som har förslag på bra/gulliga plattformsspel där man ska lösa lite gåtor och tänka lite för att komma vidare?

 

Där har jag ett par bra redan... Riven

och ett från Sierra också....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

håller med om att BF är noll känsla.. inget kan mäta sig med cs, hur gammalt det än må va, så når inte dagens spel upp till dess standard.

 

Ang. Age of Mythology så är det faktiskt riktigt dåligt.. har spelat det ett tag nu, blev mer besviken på det än på WC3.. inget att satsa på..

 

 

_

///// Chriller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med Chessmaster, förutom att det är världens mest geniala spelidé är ju att det spelet kan du ju ha roligt med även utan dator.

 

Annars väntar jag också på Age of Mythology.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

varfr skriver alla att dom väntar på AoM? det var ju ett tag sen det kom nu... demot har funnits ute länge..

men ni kommer ändå bli besvikna, spelet håller inte alls vad man väntat sig. ej samma höga klass som AoE2.. det är faktiskt ganska dåligt. så klart lite spännande o kul i början. men man tröttnar snabbt som attan.

 

 

_

///// Chriller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är BF kul, men.. det är ju "noll känsla" när man springer omkring.

 

Men det är ju det som är poängen. Man springer inte omkring. Man flyger eller kör. Skjuts man ner så får man skylla sig själv. Då är det bara att knata tillbaka.

 

Och när det gäller noll känsla så finns inget bättre än att ligga uppe i bergen och sikta på en ensam stackare som kommer kliver ur sin trasiga tank för att laga den eller att flyga längs bergen och dyka under en bro samtidigt som passagen är så snäv så att man måste rolla för att inte slå i med vingarna.

 

Du kanske precis har snott flaggan och skyndar i en jeep på väg till hemmabasen med två arga flygplan tätt i hälarna. Kulorna viner kring jeepen och du ser att jeepen inte klarar många smällar till.

 

Alla såna smådetaljer plus de otroligt stora banorna gör spelet 10 ggr mer realistiskt än CS minst. Det enda CS har är ett system som gör att man inte träffar där man siktar. Sånt finns i BF1942 också.

 

Det enda som kan vara dåligt är möjligtvis de höga prestandakraven och att det har en tendens att lagga om man inte spelar i LAN på en bra server.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ungarna inte är så kräsna grafikmässigt så är ju monkey island-spelen guld! :) Dom har ett par år på nacken men det är mycket tänka och det tar ett tag och lösa...

____________________

/brorsan

http://www.brorsan.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
m ungarna inte är så kräsna grafikmässigt så är ju monkey island-spelen guld! :) Dom har ett par år på nacken men det är mycket tänka och det tar ett tag och lösa...

 

Japp, där har du helt rätt. Och om de är lite kräsna så finns alltid "nya" Simon the Sorcerer. Rätt så snyggt ändå och det tar en bra stund att lösa..

 

// Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Om du blev besviken på wc3 kan du knappast gett det någon bra chans...wc3 är det spelet som jag har hållt på mest med under en tidsperiod i hela mitt liv. tro mig kör på internet så kommer du upptäcka att det spelet är bland de bästa som finns. jag menar...seriöst det kan ju inte bedömas som det tredje bästa spelet genom tiderna av pc gamers för ingenting(för övrigt en tidning jag har mkt stort förtroende för). Om jag var du skulle jag börjat lira på internet.

´;..;´

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog satsa på warcraft 3 men om du ska skaffa expansionen the frozen throne krävs ju att man har det vanliga först så då blir det ett dubbelköp. iaf ett sjukt bra spel som dom nog är tillräckligt mogna för.

däremot skulle jag inte satsa på att köpa WoW för det måste man nog vara lite mer insatt för inom blizzards förtrollande värld och jag tror inte att de skulle tycka om det(lite för avancerat för dom kanske.) WoW är iaf det bästa spelet jag någonsin lirat, men jag skulle nog satsa på rome total war eller warcraft 3 tft

´;..;´

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...