Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket strategispel skall jag köpa till barnen ...


Ronny.

Rekommendera Poster

Är barnen i tonåren så har jag en hel del tips på strategispel...

 

1. Warcraft 3 (det nyaste spelet)

2. Starcraft (snart gammalt men bra)

3. Cossaks (handlar om 17-1800-tal)

 

Dom jag lirar mest just nu...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Warcraft 3 (det nyaste spelet)

2. Starcraft (snart gammalt men bra)

3. Cossaks (handlar om 17-1800-tal)

 

Dom jag lirar mest just nu...

 

Tack för tipset !

 

Fler förslag välkommna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Civilazations. Helt klart... Har iof inte provat III av spelet men risken kanske finns att det kan vara lite svårt, men å andra sidan är väl inte Age of Empire lättare (eller det kanske det är).

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

[inlägget ändrat 2002-11-26 12:03:32 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ungar brukar ju vara förtjusta i antingen strategispel, plattformsspel eller bilspel.

 

Av strategispelen är flera av de bästa redan nämnda, men nån som har förslag på bra/gulliga plattformsspel där man ska lösa lite gåtor och tänka lite för att komma vidare?

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Hur är det med The Sims?! Alla Tychoon spel!? Finns ganska många.. En gammal klassiker är ändå Simcity och Simfarm.

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harry Potter spelen brukar vara populära, iaf. här hemma.

Sims är också populärt att spela.

Mina ungar spelar även Quake 3, fast det är ju knappast nån stategi i det, men det är jäkligt kul på nätverk.

Microsoft ZooTycoon är kul tycker dom.

 

 

//Roger

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-26 17:34:07 av rogbo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist skrev:

Hur är det med The Sims?! Alla Tychoon spel!? Finns ganska många.. En gammal klassiker är ändå Simcity och Simfarm.

 

Dom är nog inte samma genre som

Blizzards tittlar...

 

Dom hör nog till simulations spelen...

 

Nu är ju både Harry Potter och Sagan om

Ringen aktuella på bio...

 

Så det som gäller är Magi mm...

 

StartCraft Warcraft känner jag till

har det kommit något nytt efter

Warcraft III ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Age of Mythology är väl på väg också? Kanske det kan vara intressant?

 

Jo det känner dom inte till ...

 

Jag skall kolla upp spelet på

Microsofts hemsida ....

 

Tack Janne ! (du fick in en 5 poängare)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist skrev:

Civilazations. Helt klart... Har iof inte provat III av spelet men risken kanske finns att det kan vara lite svårt,

 

Dom gillar utmaningar...

så det skall väl inte vara

något problem ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
StartCraft Warcraft känner jag till

har det kommit något nytt efter

Warcraft III ?

 

Blizzard jobbar på ett spel som bygger på Starcraft. Starcraft : Ghost. Vad jag kan se på screenshotsen så ser det ut lite som UT men man är en Ghost (som titeln säger) och då kan man möta protosser m.m. Dock verkar det bara komma till spelkonsoller, i alla fall från början. Sedan jobbar även Blizzard på WoW (World of warcraft) som även det liknar UT/Quake men såklart så är det Warcraft miljö. Förutom det vet jag inte vad blizzard jobbar på. Man kan alltid hoppas att de släpper den efterlängtade patchen till D2LOD strax.

 

Ett annat spel som kan vara rätt så skoj, om man gillar lite fantasy skulle kunna vara Dungeon Siege. Spelade Sagan om ringen på Playstaion2 och det liknar Dungeon Siege så förskräckligt mycket. Riktigt snyggt. Förövrigt också ett Microsoft spel.

 

Du har även Battlerealms : Winter of the wolf. Någon form av blandning mellan Diablo och Warcraft. Kolla deras hemsida.

 

http://battlerealms.ubi.com/

 

// Magnus

 

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

Blizzards Ghost tror jag personligen inte kommer bli någon höjdare, däremot WoW verkar bra.

Ett bra plattformsspel för barn är nog Rayman 2, min lillebror är väldigt förtjust i det.

 

Men för att gå tillbaka till strategi spel.

Civ III är ju ett oerhört bra spel, men det är nog inget att börja med. Det är nog nåt för riktiga strategi fantaster, o så är det också turbaserat, vilket många blir uttråkade av. Min personliga favorit balnd strategi spel är MS's Age of Empires II + tillägget! Det bjuder på den bästa blandningen av hård action, och samtidgt strategiskt tänkande, vet nog inget spel som är så välbalanserat som det, rekommenderas varmt. Starcraft är ju också ett mkt spelat spel, men börjar bli lite med åren. The sims är också oerhört populärt bland barn i de lägre åldrarna, själv kan jag inte fastna för det. O slutligen så är ju alla Tyccon spel också väldig bra. Tex Zootycoon. jag spelade också mkt roollercoaster tycoon för ett tag sen, riktigt bra. Och nu har ju RCT 2 kommit, kanske det kan va nåt?

 

 

/////////Chriller

 

[inlägget ändrat 2002-11-27 10:59:16 av Chriller]

[inlägget ändrat 2002-11-27 11:01:38 av Chriller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Blizzards Ghost tror jag personligen inte kommer bli någon höjdare,

Tror inte jag heller att det kommer att bli tack vare att man bara kan vara Ghost. Vore trevligt att vara en Zergling på självmordsuppdrag. :)

 

 

turbaserat, vilket många blir uttråkade av

 

Du har rätt i det du säger men personligen tycker jag att det är rätt skönt att vissa spel är turnbaserade, om man inte ska spela i LAN eller över nätet, men det är väl knappast nått man kanske gör i CviIII. Det blir inte lika stressigt med vad man ska hinna bygga och vad man ska erövra, dvs man får mer tid att planera sitt nästa drag, dessutom är, om man kör mot datorer dessa väldigt snabba på att göra sina "moves" så det blir inte så mycket att vänta.

 

Min personliga favorit balnd strategi spel är MS's Age of Empires II + tillägget!

 

Kan hålla med om att det är ett väldigt bra spel, även om det inte är min personliga favorit.

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Lidström

det har du rätt i. Zerglings skulle vara skoj. Men anledningen till att jag tvivlar på spelet är att det kommer likna alla dagens fps-spel, typ UT, C&C renegade osv. Ska man spela fps, så ska det vara CS!! =)

 

jo, jag gillar också att slappna av med ett turbaserat spel som Civ 3, så man kan tänka ut sitt drag ordentligt. Men till barn i mellanstadiet är det inget jag skulle rekommendera.

 

btw, ett otrloigt kul spel, som jag ofta sätter mig en stund mer, är Blobby Volley, som finns att ladda ner gratis på http://home.t-online.de/home/mummertathome/blobby.htm

bjuder på många riktigt roliga stunder, specillet i 2 player mode mot en kompis!.. hehe.. try it out!

 

///// Chriller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist skrev:

 

Blizzard jobbar på ett spel som bygger på Starcraft. Starcraft : Ghost.

 

Vad jag läst om så är det tänkt att bli

ett konsolspel... så det fungerar inte på

PC... och något annat kommer inte därifrån

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger min röst på Starcraft om dom nu inte redan har det, mer välbalanserat och underhållande RTS har väl knappast skapats? Warcraft3 var juh riktigt tråkigt :(

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...