Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny version av messenger


matte77

Rekommendera Poster

Hej jag måste fråga om en sak, När jag kör windows messenger i windows xp på min dator säger han att det finns en ny version av messenger tillgänlig, när man klickar att man vill installera den säger han att det är msn messenger, när det sen är installerat lägger det sig paralellt med windows messenger alltså båda programmen körs samtidigt...Jag slängde då ut den nya versionen av messenger, med föjd att han varje gång jag loggar in tjatar om att det finns en ny version. Finns det inget sätt att slippa detta???

/Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att det var nån liknande diskussion för några dar sen.Allt det strulet orkar jag inte med, slängde ut nya messenger o kör med den gamla.Om den slutar funkar skiter jag i messenger totalt o kör med icq istället, där slipper man en massa kludd...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

När man installerar "nya" messenger, alltså ver 6.0, så skriver den över 5.0 om man hade den innan.

Men den skriver inte över äldre versioner.

När jag installerade 5.0 så fick jag två versioner, alltså 4.7 och 5.0.....

Letade efter lösningen lite överallt, och Messenger support hade inget bra svar.

Kom då på att titta i program mappen....

Där låg em mapp med namnet "MSN Messenger" OCH en mapp med namnet "Messenger"....

Nya messengers "gröna gubbe" har ju en liten färgdutt på sidan, det har inte den gamla.

Jag stängde av båda, sen raderade jag mappen med den gamla versionen (ver 4.7).

Sen startade jag om datorn, och nu funkar det som det ska !!

Installationen av ver 6.0 är som sagt inga problem, eftersom den skriver över 5.0.

Man kan råka ut för att ikonen för den gamla versionen ligger kvar i programmappen eller på skrivbordet, men de är bara att radera den isåfall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...