Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-kabel


Dahlgren

Rekommendera Poster

Om den passar så funkar den till 99%

Har haft problem med kamera-kablar tidigare och det har varit olika kablar beroende på märke på kameran. Detta var iofs, innan usb tiden. Jag har inte sett någon kamera som har usb typ a (avlångt kontaktdon) i själva kamera men väl typ b (mindre än a och kvadratisk) Kan kolla upp exakt vilken kabel som du behöver lite senare. annars kan du själv titta på http://www.kjell.com .hoppas det hjälpte lite grann.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne och kollade igenom lite och hittade ett antal olika USB-kablar men jag kunde inte se vilka kameror de passar till.

 

Det verkar lite konstigt att inWarehouse har en kabel som är speciellt för Fujifilm Finepix: http://www.inwarehouse.se/script/webkatalogen/pb.asp?src=3&sku=e340637 den kabeln är ganska dyr (245kr), alla kablar på www.kjell.com kostar ca. 50-80kr. Då skulle man kunna misstänka att det behövs en speciell kabel.

[inlägget ändrat 2002-11-25 14:32:19 av Gren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, priset skiljer rätt mycket men den kan funka ändå. Köpte ganska nyligen en kabel till en fuji kamera från deras support, 1100 kr för kabel och cd med drivisar. Hutlöst, men det är inte jag som pröjsar så:) Hittade en kabel som skulle ha funkat för runt hundra lappen när jag såg kabeln jag fick från supporten. Prisskillnaden kan ligga i att kabeln på ena stället räknas som en reservdel(ett måste) för kameran. Kan luska vidare om du vill?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kunde hitta en kabel som passar vore jag tacksam. Jag har nämligen letat igenom på massor utav ställen men bara hittat den där för 245 vilken är onödig att köpa ifall det finns kablar för 50kr som passar.

 

Men om man skulle gå in till Kjell & Company och frågar vilken kabel man ska ha till just den kameran kanske de vet det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte ta med kameran till Kjell & Co så får du ju svar direkt på om den passar eller inte. Sen har du ju öppet köp om inte den fungerar trots detta. Att den kostar 245:- på ena stället och 50:- på andra är absolut inget ovanligt när det gäller kablar. Påslaget på kablar är i nästan alla butiker flera 100% patchkabel 0,5m kostar ett par kr. i inköp och säljs utan problem för 30-40:-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...