Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wc3 byte av key


Christian Lidström

Rekommendera Poster

Christian Lidström

Hej!

Nån som vet hur man byter cd-key i Warcraft III utan att instllera om det. har letet överallt i registret men hittar inte. tack på förhand.

 

//// Chriller

 

www.killtherabbit.cjb.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte, eftersom nyckeln är inbakad i en av mpq-filerna. Du måste installera om ifall du vill byta nyckel.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag tror det där om Blizzards support ska tolkas som en pik i riktning licensfrågor... ;)

(Men jag tycker man kan förutsätta att vederbörande helt enkelt slarvat bort sin originalkartong med registreringsnyckeln och sedan köpt spelet igen, och nu vill ha in den nya nyckeln utan att behöva avinstallera.)

 

(Vad händer om man installerar Wc3 på en annan maskin, med den nya nyckeln, och flyttar den aktuella mpq-filen därifrån till den maskin som skulle få en ny key?)

 

/ Johan

 

[inlägget ändrat 2002-11-25 13:11:46 av Nollis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du inte vet vilken av mpq-filerna som den är dold i... Det finns ju flera, om du har tittat efter. Som jag har förstått det så är skillnaden mellan DiabloII och detta att keyn finns i flera av filerna, och att varje installation är unik. Därför måste man installera om.

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...