Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia-abbonnemang.


Don Tomas

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har just upplevt en helg utan 2000-talets kommunikationsmöjligheter.

Telefonlinan på landstället ger ingen kopplingston! IGEN!

 

Är det någon som vet vad man egentligen betalar för ?

Alltså är man garanterad en kopplingston om man har ett abb. ?

Hur lång tid får de ta på sig att reparera ? jag ringde i fredags eftermiddag och sent söndagskväll noll kopplingston.

 

Vad kan man kräva egentligen ?

 

Och varför i ******* måste man genomgå en mindre batalj om att det kan vara fel på min utrustning varje gång man ringer felanmälan. Detta var nu femte gången en åtgärd krävs från Telias sida.

 

Nu sa mannen jag pratade med att -Jaha luftledningar, ja det kan bli så med snö och träd ... blablabla

Ska man inte då betala mindre för ett abb. med luftledningar ?

 

Ge mig lite argument mot detta monopolföretag.

 

Jag har Glocalnet som förval är det kanske därför Telia sabbar linan med flit ?

 

/TN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en aning, men en lördagem (tror jag, eller fredagkväll, whatever) slutade det gå att ringa in till vår telefon... efter anmälan tog det en timme ungefär sedan ringde en tekniker för att bekräfta att det fungerade igen - det var någon kabel som hade gått någonstans som bara drabbade oss. Så ibland funkar supporten oxå ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid får de ta på sig att reparera ? jag ringde i fredags eftermiddag och sent söndagskväll noll kopplingston.
Tidigare har väl Telia haft som policy att kvarstår felet 24h efter felanmälan bjuder de på en kvartalsavgift. Du kanske ska börja bläddra i telefonkatalogen, har för mig att det står där nånstans bland namnen. ;)

---

Hehe, fick just den informationen att det eventuellt bara gäller arbetsdagar. Vill du ha det åtgärdat tidigare jobbar de för ca 800kr/h. :D

----

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-11-25 08:12:01 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...