Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modemproblem


Nizze123456

Rekommendera Poster

Har råkat ut för något skumt problem med en ny XP-installation. Det är så att om modemet är på när jag startar upp Xp så funkar allt ok med uppkoppling och så. Men om jag skulle råka ha modemet avstängt under uppstart och sätter i gång det innan jag ska ringa upp så får jag felmeddelanden. När jag i kontrollpanelen kollar upp modemet så finns det där, men det står att det inte är tillgängligt. Modemet är ett usr robotics 56k fax modem. Annars funkar det bra, med bra nedladdningstider och stabilt. Någon som vet var man ska börja felsökning?

//Mustafa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This behavior is by design.

;)

Det du kan göra om du inte orkar starta om är att gå in i kontrollpanelen och till Phone&modems (eller vad det nu heter) och välja lägg till nytt så söker den och kommer att hitta ditt modem som online igen..

Eller, in i System, klicka på ditt modem och välj scan for hardware changes, så skall det också hittas.

 

lycka till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, men detta är ju inget jag vill göra i fortsättningen. Nog ska väl ett operativsystem som ju ska vara så överlägset alla andra os kunna behålla inställningarna, eller är det just en ny feature som MS lagt till??

//Mustafa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att jag dock har betalt för detta os, att då behöva göra manuella lösningar.. Det fungerade ju klockrent i Windows 98 och borde ju rimligtvis fungera minst lika bra i XP.

//Mustafa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...