Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varför alla dessa sidor?


tjoff

Rekommendera Poster

Jag har alltid undrat varför folk envisas om att dela upp långa texter, tutorials m.m. i en massa smådelar.

 

Vad är vittsen med det?

 

Laddningstid?

Håller inte med om det, sidan laddas ju uppifrån å ned, det är däremot störande att behöva trycka på "next page" och sen vänta på att sidan ska laddas om helt igen...

 

Är riktigt störande om det handlar om en recension, tutorial (eller egentligen vad som helst) då man till ex. vill kolla upp något som man vet stod någonstans i texten.

 

Eller om man vill skriva ut sidan, är lagom smidigt.

 

Tacka vet jag skriv ut knappen som finns på vissa sidor (som har lyckats sprida sig hyffsat bra), då får man läsa texten på en lång sida istället för att behöva strula med flera st.

 

Är det bara jag som tycker detta?

 

Tjoff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är vittsen med det?
Jo serru - besökaren ser att scroll-listen inte blir så lång å tänker ah, det här orkar jag läsa och intresset är fångat. Sen känns det inte lika långt när varje sida är lika kort... Bra va?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med NoiseKiller om att det är bra med sidor som inte är för långa, OM det finns direktlänkar till varje sida som ingår i guiden eller vad det nu är...

 

Att vara tvungen att stega igenom en massa sidor för att komma dit man vill gillar jag inte!

 

~ Stefan ~

 

”Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller om man vill skriva ut sidan, är lagom smidigt

 

Det ena behöver ju inte utesluta det andra, de flesta seriösa sajter som delar upp sidor brukar ju ha nån länk man kan trycka på för att få nåt mer utskriftsvänligt (eller för all del läsvänligt om man har gott om tid).

 

Personligen gillar jag det, dels för att det är jobbigt att scrolla men också för att jag lättare kan sätta ett bokmärke där jag var och hitta dit igen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid undrat varför folk envisas om att dela upp långa texter, tutorials m.m. i en massa smådelar.

Ett avskräckande exempel är riksdagens protokoll som är hårt snuttifierade - förmodligen för att gräsrötterna inte ska orka ta del av dem:

 

http://www.riksdagen.se/debatt/protokoll/prot_frames.asp?URL=http://www.riksdagen.se/debatt/200203/prot/20/20S00005.ASP#E64E1

 

Protokollen skulle ju annars givetvis finnas att ladda ner i komplett form.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...