Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att bränna en DVD


Rebecca

Rekommendera Poster

Kan nån ge mig information om hur det går till, om det är något man kan glömma med en gång eller om det faktiskt är möjligt..

Måste filmen vara i ett speciellt format? Eller går det bra med mpeg, avi eller vad som helst? Kräver det speciell programvara, speciella cd-skivor... eller en speciell brännare?

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"This site will help you to make your own VideoCDs, SVCDs or DVDs that can be played on your standalone DVD Player from video sources like DVD, Video, TV, Cam or downloaded movie clips like DivX, MOV, RM, WMV and ASF."

http://www.vcdhelp.com/

 

Mycket att läsa på siten, men bra How to och Search.

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vet ej, jag har inte gjort det! :)

Ser rätt komplicerat ut, faktiskt!

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det går .. www.vcdhelp.com visar steg för steg hur man gör, både med gratis programvara och med sådan man kan köpa.

 

Det som kan vara bökigt är att det blir så många steg innan man är klar samt att det tar enormt mycket tid.

 

För mig att koda ner en film till (s)vcd med en Athlon XP1600+ tar i tid ca 8-10 timmar.

Jag tror att P4 är snabbare på sådana här grejer än vad Athlon är.

 

Om du köper en DVD-brännare är det nog enklare dock. Det brukar följa med program för att skapa egna DVD/SVCD och även för kopiering av DVD (okrypterade)

Om man vill kopiera en krypterad DVD så får man först dekryptera den med typ DeCSS liknande program.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...