Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fånga innehållet från en IFRAME?


Magnusgust

Rekommendera Poster

Jag håller på med ett editeringssystem för html-kod. Editeringen fungerar bra, men hur får jag ut koden???

Koden redigeras i en iframe med namnet innehall. När jag använder en response.write request.form("innehall") på sidan där det ska visas får jag ut texten - men fortfarande editerbar...

Någon idé?

 

[inlägget ändrat 2002-11-22 16:06:19 av Magnusgust]

[inlägget ändrat 2002-11-22 16:08:20 av Magnusgust]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Undrar vad det är du vill göra.

 

Vad menar du med att koden skrivs ut men editerbar?

All kod är editerbar. På något sätt. Berätta lite mer om vad du gör om du förväntar dig svar.

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag får upp strängen på en ny sida går det fortfande att gå in och skriva till/ta bort text. Jag tror att problem är att jag skickar för mycket data (kanske hela sidan med html-tag os.v.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enklare fråga - någon som vet om det finns ett färdigt html-editeringsystem att tanka hem? Letat överallt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Det finns en ocx-kontroll som heter htmlEd eller liknande.

Den är bra.

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Ahlkvist

Det blev ju inte direkt glasklart..

Tar om frågan - vad försöker du göra?

Du antyder i din rubrik att du använder dig av något i en IFrame. Men mer än så berättar du faktiskt inte, så det är inte helt trivialt att förstå vad det är du vill göra..

 

--

En röst talade till mig och sade:

”Le och var glad, ty det kunde vara värre”.

Så jag log, och jag var glad.

Och det blev värre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag är lite rörig - fredag eftermiddag...

Jag har en webbplats där administratörer själva ska kunna gå in via webben och lägga till/editera textmassa som lagras i en SQL-das.

Det jag fått fram än så länge är en sida där det går att lägga till text, ändra till fetstil etc med hjälp av knappar (typ Word). Detta görs i en IFRAME-ram.

När jag sedan försöker hämta det som skrivits i den framen på en annan sida kommer all text med men det är fortfarande i "editeringsläge" där man kan lägga till text osv.

Jag tror att alldeles för mycket skickas med från edit-framen och att det är det som är problemet - inte lätt att svara på för er ;-)

Ska kolla om det finns något färdigt system för detta istället - mycket jobb och dumma frågor blir det annars ;-)

 

Tack ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Den här frågan hör nog hemma på Javascript forumet. Du måste sätta flaggan designMode = "Off" på document objektet.

 

/foo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...