Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bojkotta Svenska dator i Jönköping!


Azon

Rekommendera Poster

Jag vill bara säga till er som har eller tänkta at gå till Svenskadator och handla dator produkter, gör inte detta. De har den sämsta servicen i hela landet.

 

Ville bara tipsa er om detta. Då kommer ni undvika de problem jag har haft med dem iallafall.

 

MVH

En arg konsument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs nog lite förklaring mm för att du inte ska bli anmäld och få ditt inlägg raderat...

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz - gillar inte ColorCase eller DataCorner

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att du varnar andra som annars kan råka ut för ett oseriöst företag.

 

Fastän personligen tycker jag att trådar av det här slaget bör läggas i forumet "På konsumentens sida", //eforum.idg.se/Threads.asp?list=b&forumid=123

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då börjar jag en tråd där.

---

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=363170

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

[inlägget ändrat 2002-11-22 15:15:39 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till På konsumentens sida.

 

Berätta gärna vad nämnda firma har gjort emot dig.

 

/Stefan - moderator för Avregera dig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag ska berätta varför jag blev sur och arg på Svenskadator.

 

Jag hade en hårddisk-crash den 24/8 på en IBM-disk (noshit) som var ett år gammal. Jag lämnar ner den för att få den utbytt på garantin som är hela tre år tackolov. Jag lämnar ner den 25/8 och de säger att det ska inte ta mer än ett par veckor. Under tiden köper jag en ny disk (alltid bra att ha) så jag kan använda datorn under tiden den andra är iväg till återförsäljaren. Jag väntar och jag väntar. Jag väntar ännu längre och när det gått ungefär tre veckor eller fyra så hör jag inget från dem. Jag bestämmer mig för att gå ner och trycka på dom och se vad de gör igenkligen. De påstår då att det är en fysisk skada på disken. En liten (läs pytteliten) detalj på den svarta plasten runt kontakten är borta och de har inte brytt sig om att skicka iväg den. De har även gjort en diagnostiskt test på den och det är fel på en massa cluster så att disken är helt slut. Jag säger till dem att de ska skicka ivägen den för det är ju fel på disken och den yttre skadan har ju INGET med diskens funktion att göra. De gör det. Nu den 1/12 alltså mer än tre månader senare och tre besök och lite telefonsamtal så har jag fortfarande inte fått nått svar på vart min disk är. De har ingen aning om vart den har tagit vägen, och de som ska serva disken har inte fått in någon eller sett till den. Vad ska man säga? Jag har skällt utom efter noter och det ända jag får höra är att vi LOVAR att ringa så snart vi har fixat allt med servicenummer så vi kan spåra den. De har sagt det tre gånger tidigare och inget händer. Förstår ni mig nu?

 

Vad ska man göra som konsument? Jag tycker att jag har gjort allt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man göra som konsument? Jag tycker att jag har gjort allt.

 

Det ser inte ut som om du sökt assistans av någon konsumentvägledare...?

 

Ännu verkar Konsumtverket finnas kvar på http://www.konsumentverket.se

 

Där bör du kunna finna info om dina rättigheter, kontaktuppgifter till konsumentvägledare m.m.

 

Men skynda dig - man vet aldrig när EU befaller att Konsumentverket ska försvinna... det kan ju uppfattas som ett "handelshinder"!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...