Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in tevens bild i datorn


Flog

Rekommendera Poster

Jag har tänkt att spela in tevens bild i datorn (från konsolspel). Vad behöver man? Räcker det att koppla in konsolen i tevens kompositingång på framsidan och sedan koppla en scart kontakt som är satt på OUT och koppla denna till ett video-in kort i datorn?

 

Jag letar också efter ett video-in kort som ligger under 1000kr. Har hittat Leadtek's WinFast VC100XP (http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/multimedia/vc100XP.asp) men det verkar inte finnas i någon internetbutik. Finns det något annat kort som är likvärdigt detta? Jag vill alltså inte ha TV tuner utan bara video-in, med s-video ingång och komprimeringsmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få TV-apparater har en UT signal. Därför måste du koppla signalen via videon och ta signalen där ifrån.

 

När du letar Video-kort kan jag inte rekomendera något speciellt men kolla efter något som har MPEG på kortet, blir så slött med mjukvarukomprimering. Leta efter ett begangnat proffskort.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar inte i princip alla tv-apparater den aktuella bildsignalen till alla (eller några) av scartuttagens utgångar? Eller är det bara i min perfekta värld? ;)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...