Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slänga filer.


front242

Rekommendera Poster

Hej!

Ibland när jag ska slänga filer får jag följande meddelande:

"Det går inte at ta bort "****". Detta används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök sedan igen."

 

Vad beror detta på? Har inga program på (förutom Norton AV), men det går inte att slänga. Oftast händer det med .avi och .mpg-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avi- och mpeg-filer vill XP normalt läsa ut lite information ifrån när du markerar dem... så när du markerar dem, vänta ett par sekunder innan du trycker på delete så lär det gå bättre.

 

Finns sätt att stänga av den här förhandsgranskningen, men då tappar man oxå möjligheten att se vad för codecs en avifil använder sig av exempelvis.

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upplevt samma problem. Det kan bero på att när du markerar filen så försöker Utforskaren ge dig någon slags preview...

 

Jag brukar lösa det genom att ta bort filerna genom kommandoprompten. Testa att ställ in katalogen på nåt vis... jag tror inte har har löst det själv :)

 

Följdfråga: Någon som vet hur man kollar vilka program/users/processer som använder en viss resurs (fil)???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från PC Für Alle:

 

FRÅGA: Jag försöker att radera en .avi fil men får

meddelandet att den används. Hur gör jag? Jag kör Windows XP

Tackar på förhand Olle

 

SVAR: Detta är en s.k. bugg i XP.

Testa med att flytta filen eller byta namn på den.

Fungerar inte det så kan du gå till Startknappen, Kör och

skriva in Regedit. Var nu väldigt försiktig och gör en

backup innan du böjar ändra på något. Leta nu upp följande

nyckel i registret:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE 6850DC73E}\InProcServer32

/Katarina

 

 

 

 

Jaha?! Och sedan? Där finns två nycklar, (Default) och TreadingModel. Vad göra med dessa för att fixa problemet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...