Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera varje dag.


Kalinka

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag skall göra en koll på min sida så att om man inte loggat in på sidan på tre dagar skall man få en påminnelse via mail.

För att kunna göra detta har jag gjort en ASP-Sida utan HTML innehåll som kollar hur länge sen sist användaren var inloggad och utifrån det avgör om ett mail skall skickas.

 

Denna ASP-sida måste dock köras varje dag för att det skall fungera.

 

Nu till min fråga: när jag frågade om samma sak för dryga året sedan fick jag informationen att http://mindit.netmind.com/ hade en tjänst som kollade om en sida uppdaterats en gång om dagen, och därmed skulle köra asp-sidan en gång om dagen om jag så ställde in.

 

Dock finns inte tjänsten kvar längre, vet någon var jag kan hitta en liknande tjänst!?

 

TACK*1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat, men skulle det inte fungera att låta Windows egna schema läggare gå till denna sidan en gång om dagen?

 

/MVH Muad’dib

Poäng för bra inlägg mottages...

”Picking a lock is kind of like picking you nose, if your successful you are going to end up with some kind of reward”

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo problemet är väl att han inte äger servern själv, eller inte har en maskin som står uppe 24 timmar om dygnet.

 

Jag har gjort en funktionen som kollar en sida en gång om dagen men inte orkat/haft tid att lägga ut det på min site än, kanske kommer någon gång.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har inget svar men senast jag loggade på mig hos IDG var för ungefär ett år sedan. Tror nog att det var jag som tipsade om MindIt tjänsten ;)

 

/foo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det säkert =) Tack... men har du ingen nyare länk eller tjänst =)

 

Magnus Gladh, hur gjorde du då? I korta ordalag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att jag gjort en sådan tjänst där man skall kunna registrera en sida och sedan kollas den en gång om dagen om det är uppe eller ej. Har tyvärr inte orkat lägga upp den än, eftersom det är lite kvar.

 

Det är inte så svårt om man har fysisk tillgång till servern.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

ju mer jag lär mig ju mer inser jag så lite jag kan

 

[inlägget ändrat 2002-11-22 08:36:49 av Magnus Gladh]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...