Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus


Bertil

Rekommendera Poster

Fick ett e_mail med virusvarning för ett program på 60 Mb som heter- jdbgrmgr.exe -, det finns tt sådan program när jag sökte i datorn. Vågar man ta bort det, eller är det en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett e_mail med virusvarning för ett program på 60 Mb som heter- jdbgrmgr.exe -, det finns tt sådan program när jag sökte i datorn. Vågar man ta bort det, eller är det en bluff?

 

Då jag forskar lite i vem/vilka som gör detta, har du möjlighet att skicka mer info till mig? Vad stod exakt i mailet, vem var avsändare?

 

Mvh

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista mailet kom från min dotter och det har varit väldigt många som fått mailet.

Det står att man inte skall öppna programmet jdbgrmgr.exe utan deleta det direkt. Det kan vara så att det är en helt vanlig ofarlif fil som man tar bort och sedan krånglar andra program.

Det där med virus börjar bli minst sagt besvärande nu.

Bertils fråga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tror du att du kan kolla med din dotter om det mailet hon har fått i sin tur kommer från någon som är okänd för henne? om ja, fråga henne om du kan få emailadressen till denna okända person och skicka den till mig. Om inte, fråga din dotter om hon kan fråga den personen om hon fått mail av någon okänd...osv. Spelar ingen roll hur långt du kommer i kedjan, jag är nöjd om du frågar din dotter.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår se är det bara att ta bort det eller kanske öppna det i anteckningar för att få se vad det är. Är det någon som vet vad som finns i filen?

Bertils fråga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...