Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vanilla Coke


NoiseKiller

Rekommendera Poster

L I M I T E D E D I T I O N blir deras räddning kan jag säga. Limited Edition måste ju ändå innebära att den kommer att stoppas förr eller senare. Och det hoppas jag den gör.

Denna gången tog jag rätt, jag hade tänkt att ta en Vanilla Coke för att testa - men likheten är slående och risken att ta fel finns.

Min åsikt om hur denna nya variant av Cola smakar framgår förhoppningsvis tydligt... Samma åsikt som jag nu har om ColorCase och DataCorner (återkommer till det).

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du säga att den smakar äckligt?...

 

Jag råkade smaka en klunk i skolkaffeterian för ett tag sen, och visst är orginal, orginal, men va faan, så dåligt smakar den inte...tycker jag...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Håller med. Tycker bättre om Pepsis relativt nya CitronCola. Det är ju ganska smart då man brukar slänga ner citron ändå. Nu slipper man det och det smakar mycket bättre än vanlijcolan.

 

/Neox -(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Håller med om pepsin; som en kompis sa "Nu är den ju nästan drickbar!"

 

Giller inte heller Vanilj smaken; tror att den kom till pg av att i Japan så dricker man Cocacola med vaniljglass & bär (jordgubb/hallon) i.

 

Då man alltid kan lägga dessa ingredienser i själv så förstår jag inte varför de gör det. Tycker som jag gör om pepsilight; att den borde förses med en varnings lapp; typ "Varning: Innehåller vanilj!"

 

Mvh

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

 

Coca Cola med vanilj är till och med sämre än pepsi (och då är den dålig). Att den sen är förvillande lik vanlig Coca Cola gör det bara värre.

 

Vem kan komma på att göra drickbar vaniljglass med kolsyra?

 

/Johnny - Snart 400 (o)seriösa inlägg!

GOD JUL!

http://www.johnnyronnberg.com/weise - En levande legend!

http://www.johnnyronnberg.com/fuglesang - En blivande legend?

Det blir som de blir, det blev som de blev.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vem kan komma på att göra drickbar vaniljglass med kolsyra?"

 

Kan det vara samma gynnare som gör maträtter med lussebullesmak - Paella?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tja, Vanilla Coke har inte jag något emot. Smakar rätt god! Fast man blir nog rätt less på smaken om man halsar några burkar :)

 

Intressant det där att det kommer från Japan den där blandningen vanilj och Coca Cola. Det visste jag inte.

 

---

/Stefan Eklinder

 

If you can’t make it, fake it.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer till fullo - den är gräslig.

 

Köpte en halvlitersflaska av misstag... Drack upp den i en viljeansträngning för att jag var törstig...

 

Tackade t.o.m. nej till en burk vid en promotionkampanj i Stockholm nu i veckan...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackade t.o.m. nej till en burk vid en promotionkampanj i Stockholm nu i veckan...

Det hade jag med gjort kan jag säga.. Skräcken växer inför smakprovandet av Pepsi Lime eller vad den heter. Man måste ju prova åtminstone...

 

-NoiseKiller, dricker inte Vanilla Coke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepsi Twist?

 

Den är faktiskt väldigt god. Smakar mycket citron (inte "a touch of lemon"), men är absolut inte sur "som alla andra citrondrycker".

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepsi Twist?

Smakade den på lunchen.. Den var helt ok! Betydligt bättre än Colas vanilla..

 

Kompisen kom för övrigt ut ifrån butik igår med en 1,5l Vanilla Coke å ropade glatt "jag tog fel så vi får testa en ny smak till maten".. Gissa om han fick gå in å byta. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Den är den äckligaste läskedrycken som finns just nu. Både luktar och smakar uuurk. Var tvungen att slänga 1½ L efter några klunkar.

 

Men däremot Pepsi Twist är jag galen i och smakar smaskens. / Modesty

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Den slinker ju ner men du har rätt i att Pepsi Twist är godare(enligt min mening)

 

Vanilla Coke smakar som cola och vaniljglass vilket kanske inte är den bästa blandingen!? Hade en hostmedecine som smakade precis som Vanilla Coke, kanske därför jag är så skeptisk...

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...