Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-ut fungerar, men.....


L_A_S_S_E

Rekommendera Poster

Jag har ett MX420 grafikkort i min dator som för övrigt är bestyckad med XP.

 

Jag har inga problem med att få igång TV-UT på kortet, mitt skrivbort kommer upp snyggt och prydligt, men så fort jag försöker spela upp en videosekvens i MediaPlayern eller någon annan mediaspelare så visas inte det på TV:n, detta är väldigt frustrerande då jag inte kan spela upp mitt redigerade DV material utan att spara om det på ett DV band. Någon som vet vad som är fel?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag tror att du har valt att utöka skrivbordet till TVn istället för att "klona" det.

 

Titta på TVn. Ser du startmenyn längst ned på skärmen?

Om inte så är det som jag säger.

Då måste du högerklicka på skrivbordet och välja Egenskaper.

Gå till fliken Inställningar, tryck på Avancerat och gå där till Nvidia Geforce MX eller något sådant. Den ska ha två skärmar på sig.

 

Ovanför dessa skärmar hittar du några val, och där ska du sätta pricken framför "Klona". Stäng sedan alla rutor genom att klicka på OK, och testa att starta en film. Om du fortfarande har problem med att TVn kanske klipper bilden, gå då in på samma ställe och lek lite med värderna. Tips: Du kan högerklicka på den högra skärmen och välja Ändra upplösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, men jag kör redan "klonat", så TV:n ser ut som bildskärmen. Men nu när jag böt plats på skärmarna på Nvidia-fliken så att TV:n är primär skärm så fungerar det, förutom att jag inte kan se filmerna på bildskärmen längre, bilden blir mörklila där filmen skall vara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en lösning på ditt problem, det handlar om något så banalt som överlagringsfärgkontroll, som nvidia så fint kallar det. Om du inte redan har de senaste drivrutinerna, så rekommenderar jag dig att ta hem dom, sen så tar du egenskaper på bildskärm / inställningar / avancerat / GeForce4 MX 420 fliken, då ska det komma upp ett vitt litet fönster till vänster om själva "main" fönstret. Välj "överlagringsfärgkontroll" där. Där ställer du in "Sekundär bildskärm" under helskärmsenhet och "Both" under Zoomkontroll, detta kräver såklart att du byter tillbaka så att TV'n är din sekundära skärm.

 

Lycka till.

Med vänliga hälsningar

Niklas Janzon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Samma här, förstår inte att det är så dåligt dokumenterat i manualen och att informationen inte finns lättillgänglig på nvidias hemsida om den nu finns i huvud taget.

 

//Lasse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...dåligt dokumenterat i manualen och att informationen inte finns lättillgänglig på nvidias hemsida om den nu finns i huvud taget."

Det finns faktiskt en Detonator 40 User´s Guide. 154 sidor att plugga igenom. Där står om t.ex. Overlay control:

 

http://download.nvidia.com/windows/40.72/Detonator_40_Users_Guide.pdf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...