Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68i - Sätt i Rätt SIM-kort.....


Adam Molin

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag har en T68i med Telia refill. Telefonen har jag köpt på Onoff utan abb och den är inte operatörslåst. Jag har haft den nu en månad.

Min kompis vill testa min telefon med sitt Comviq kontant kort som han fick till sin T65:a som är operatörslåst till Comviq. Nu när jag sätter in mitt vanliga Telia Refill kort igen så står det

- Sätt i Rätt SIM. så nu har min telefon också blivit operatörs låst tydligen.

- Jag säger bara "tack, Comviq" ni har nu vunnit priset som det sämsta mobiloperatören....hehe

 

- Nej, men allvar....kan verkligen ens telefon bli operatörslåst för att man sätter in ett Comviq kontant som är just öperatörslåst till en annan telefon....?? hmm....starkt jobbat Comviq, Ni är just nästan värre än Microsoft...hehe?? när det gäller licenser/få kunder...hehe

 

Please don´t try this at Home....hehe!! allstå testa din lur med grannens SIM kort som är Comviq.

 

- Här kommer själva slut klämmen....Tror ni nu att min T68i fungerar med ett annat Comviq SIM kort..?? jodå, funkar hur bra som helst...hehe, så långt ha dom tänkt på Comviq.

 

//Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

om en telefon är operatörslåst kan inte ett simkort som suttit i den telefonen "smitta" av sig låset till en annan telefon... spärren sitter i telefonen och inte i simkortet...

 

men visst är det märkligt att nåt sånt kan hända...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jo, klart att man inte tycker att SIM kortet ska kunna "Smitta" av sig till andra telefoner. Men Comviq är inte mobiloperatör utan ett virus som vissa mobiltelefoner drabbas av....hehe!!

 

Men uppenbarligen har ju min telefon fått "FEEVER" ifrån det otäcka viruset Comviq Verision 94.06.06 brrr....det var du företaget då viruset skapades för att utplåna så många telefoner som möjligt i sverige...hehe

 

- Nej, allvarligt. Vad ska jag göra nu....Det räcker ju knappast att ringa till Comviqs kundtjänst...dom kan ändå inte göra något "By Remote" alltså per telefon. Nu måste jag lämna in telefonen på Viruskontroll och det kommer kosta en viss summa som egentligen Comviq ska stå för och under tiden som min firmatelefon är på Service som kommer jag missa en massa kundsamtal som betyder förlorade pengar i kassan...vem ska så för alla utgifterna till slut?? hmm....Jag får väl kontakta

Sverker på PLUS !!

- e det så, e det så ??? stämmer detta...hehe

 

/Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tittat hur Telefonlåset är inställt?

Inställningar/Låsalternativ/Telefonlås/Skydd. Jag har satt mitt värde till Automatisk, vilket innebär att telefonen inte accepterar något annat SIM, utan att ange låskod.

 

Testat med Total återställning efter backup av telefonboken? För vad har du att förlora i detta läge?

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-19 20:07:18 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Jag kommer in i telefonen med ett Comviq abb och kan meka i alla menyer m.m....jag har Backup på allt i Outlooken, kontakter, kalender m.m

 

Det hjäper inte med Total återställning heller....hmmm

 

jag får testa allt....

 

Vad har jag att förlora, att telefonen inte längre är låst till Comviq...hehe

 

Vad kan jag mer testa....

 

//Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om man uppgraderar programvaran i en T68i försvinner Operatörslåset då automatiskt ??"

Så enkelt är det nog inte. Då skulle alla som köpt operatörslåst mobil komma ifrån detta genom uppgradering.

Att uppgradera till för mig senast kända version R5D007 är i sig ett lyft, med snabbare menyhantering.

Vad jag väntar på är ny programvara där Sony Ericsson gjort något åt den usla meddelandesignalen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om man uppgraderar programvaran i en T68i försvinner Operatörslåset då automatiskt ??

 

nope... som Maratonmannen redan skrivit.... operatörslåset påverkas inte alls av en mjukvaruuppdatering...

 

ny version (R5F) verkar vara på g... testas nu internt hos SonyEricsson... dock bjuder den inte på nyheter när det gäller meddelandesignal (enligt ett inlägg om versionen på http://www.esato.com)...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...