Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med en ruta m.m........


liraren

Rekommendera Poster

HEJ!

 

För en tid sedan så råkade jag ta bort något/några

program och ändra inställningen för uppkopplingen till internet.

Jag har bredband genom UPC/Chello.Jag kom inte riktigt ihåg vad jag tog bort och jag vet inte hur internetinställningen ska vara.Jag körde en startdiskett med windows 98 av misstag som en kompis hade kopierat från sitt windows 98,men jag har ju windows 2000 ME,så det funkade inte så klart.Sedan gick jag in på felsäkert läge och försökte ändra

inställningarna från ett tidigare datum.Det som hände var inget bra alls!Tydligen så fungerade inte detta och nu kommer det upp en ruta varje gång jag startar upp datan som jag inte kommer förbi.Man kan inte trycka bort den på något sätt utan måste stänga av datan och starta om på nytt.Det står:"Nav auto protect unable to read

the configuration files."Sedan står OK.Men det händer inget när man trycker där.Vad betyder detta och hur får jag bort denna ruta så att det blir normal uppstart igen?Jag har också skapat en startdiskett för att installera om windows igen.Hur ska internetanslutningen vara inställd för bredband?

Tacksam för svar på dessa frågor!

/M.v.h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Nav auto protect unable to read

the configuration files"

Nav står för Norton AntiVirus. Verkar som att det blivit strul med antivirusprogrammet. Testa avinstallera och reinstallera.

 

[inlägget ändrat 2002-11-19 09:17:24 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ!

Tack för informationen.Jag ska prova att

avinstallera detta program och se om rutan försvinner.Vet du något om eventuella problem när man installerar om windows 2000 med startdisketten?Vet du hur man gör för att det ska fungera

utan problem?

/M.v.h

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...