Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CRC-fel? Samtliga nerladdade filer blir korrupta!


Danieln

Rekommendera Poster

Jag har precis format om hårddisken, och lagt in en ren installation av Windows 2000.

Nu vägrar datorn att öppna varje fil som jag laddat ner från webben. Det är besynnerligt, eftersom jag inte stött på detta förut och detta är ändå min 6:e installation av win2k.

 

Någon sa att det var CRC-fel, nått med minnet?

Jag tar tacksamt emot alla förslag och synpunkter som skulle kunna lösa problemet.

 

PS. Jag har ominstallerat en andra gång, samma fel. Och det är ej fel på filerna jag har laddat ner, det har bekräftats genom andra.

 

Tack!

/Danieln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CRC fel brukar bestå av korrupta filer men oftast är det en för gamal version av exempelvis winrar.

Prova tanka hem den senaste versionen.

 

ops nu kanske jag missförstod dig...

Blir det CRC error eller händer ingenting?

 

[inlägget ändrat 2002-11-18 21:52:57 av Seeflash]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga filer blir korrupta, även exe. Alla exekverbara filer.

 

Jag har inte ens gett mig på att ladda ner winrar eller winzip och liknande eftersom dom inte heller går att installera... :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

huhh,

har aldrig varit med om förut, då har jag ändå plockat ihop och konfigurerat ca 300 datorer.

tyvärr så har jag ingen aning, men mycket skumt kan inträffa med fel/kassa minnen.

 

Vad får du för meddelande när du försöker installera något?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelande: "The content of this file cannot be unpacked. The executable you are trying to run has been corrupted. Plese obtain another copy of the file, verify it's integrity, and try again."

 

 

Mysko va?...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En aning mysko...

 

Det enda som jag kan tänka mig är att uppackningen av installationsfilen knasar (winnt/temp). Alltså någon typ av rättigheter för att skriva till disken.

Något annat kan jag inte komma på...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...