Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Långsam ASP

Flack

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har ett litet problem med min webbserver som jag har satt upp här hemma.

Det är en pentium 2, 333 MHz och med 256 MB ram. kör nu windows XP på den och IIS 5. och har 0,5 Mbit/s adsl.

Mitt problem är att aspsidor går segt på den. Jag undrar om det beror på att datorn är för seg eller kan det bero på operativsystemet?

Kan det bli bättre om jag byter till Windows 2000 server?

Eller finns det några andra knep för att snabba upp min asp?

/ Fuze

[inlägget ändrat 2002-11-18 21:57:18 av Fuze]

Det beror säkert mer på koden än vad det beror på maskinen. Kan tänkas bero på OS:et också. Jag kör en webserver på 300 MHz med 384 MB RAM med w2k server och IIS5 och den funkar utmärkt snabbt. Jag har dock inte belastningstestat den än.

Vad använder du för ASP? Databaskopplingar, filhantering osv?

Vilka sidor är värst?

/JANspeed

[inlägget ändrat 2002-11-19 09:11:31 av JANspeed]

Japp, det kan det ha, se till att Script Blocking är avaktiverat. Om det inte är det så avaktivera det och prova. Jag fick starta om datorn för att det skulle fungera. Testa det.

/Jocke

[inlägget ändrat 2002-11-19 12:42:48 av Jocke F]

www.essential.se

Jag har kört Win2k Server på en Pentium 75@100MHz med 32mb ram på, det fungerade jättebra. Eller.. Det tog sju sekunder att få fram startmenyn, men när man anropade ASP sidor på den (från en annan dator) gick det jättebra.

Tack för tipset jocke men det hjälpte inte. som du ser i ett inlägg längre upp så skrev jag att det går snabbare via localhost. någon ide?

/Fuze

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...